Operatorul Telekom România a raportat în această săptămână rezultatele sale financiare pe anul 2015, în care a înregistrat venituri totale în scădere faţă de anul 2014. Astfel, în 2015 operatorul a avut venituri totale de 438.5 milioane de euro, faţă de cele de 439.4 milioane de euro din 2014.
2015 a fost marcat de lansarea ofertelor comerciale MagentaONE, care au atras peste 208.000 clienţi până la final de an. Reţeaua de fibră optică a fost extinsă anul trecut, dar şi acoperirea 3G/4G. Dacă pe întreg anul 2015 veniturile Telekom România au scăzut faţă de 2014, în trimestrul 4, în cazul comunicațiilor mobile, a fost înregistrat un salt pozitiv, cu 7.5% în 2015 faţă de ultimele 3 luni din 2014.
La finalul anului trecut, grupul raporta 1.452 milioane de clienţi TV pentru Telekom România Communications, cu 2.7% mai mult decât în perioadă anterioară. Veniturile din TV au fost cu 4% mai mari anul trecut, în vreme ce Telekom România Mobile a obinut venituri din servicii broadband în creştere cu 14% faţă de anul 2014.
Şi baza de clienţi business a crescut cu 7.7% de la un an la altul. Numărul total de clienţi 4G, dar şi traficul de date 4G au crescut cu 80% în trimestrul 4 2015 faţă de trimestrul 3 al anului trecut, încă un salt însemnat. Venitul mediu per utilizator a fost de 4.5 euro anul trecut, in scadere față de cel de 4.68 euro în anul 2014.
Dacă la final de an 2014 baza totala de clienti era de aproximativ 6 milioane, 2015 a adus numarul la 5.754 milioane, inca un aspect de reținut. Cu aceste scăderi ale unui operator destul de tânăr pe piața locală, va fi nevoie de produse foarte atractive în acest an pentru a reveni pe creștere.