Nu cred că am auzit vreo companie tech să anunțe rezultate financiare bune în ultimele săptămâni... Samsung a obținut profituri impresionante, dar sub așteptările analiștilor, Nokia a reușit doar să își micșoreze pierderile, HTC și BlackBerry nu stau bine deloc, iar acum și Google are vești nu tocmai bune.
Pe fondul scăderii prețurilor reclamelor și a pierderilor de la Motorola, Google a anunțat rezultate financiare sub așteptările analiștilor și investitorilor. Prețurile reclamelor Google sunt în picaj de ceva vreme, dar experții se așteptau ca schimbările aduse sistemului de advertising de la Google să rezolve problemele. Acțiunile gigantului american au scăzut cu 4% după anunțarea rezultatelor.
Presiunea resimțită de Google în zona de advertising vine din faptul că utilizatorii se orientează tot mai mult spre mobil și tabletă, unde veniturile din reclame sunt mai mici per unitate decât pe PC. Cu câteva luni în urma Google încerca să alinieze advertisingul mobil cu cel desktop, încercând să crească prețurile reclamelor afișate pe telefon și tabletă.
Se pare că această mișcare nu a funcționat, ratele de conversie scăzând și advertiserii plătind mai puțin pentru clickuri. Veniturile consolidate Google pentru trimestrul 2 au fost de 14.11 miliarde de dolari, în creștere de la 11.81 miliarde anul trecut. Motorola a înregistrat pierderi de 218 milioane de dolari.