Pentru că s-au încheiat primele 6 luni ale anului de câteva săptămâni, e momentul unei retrospective pentru multe companii tech, iar Huawei a anunţat azi rezultatele sale financiare. Astfel, aflăm că în primul semestru au înregistrat creştere, în special în Europa şi pe pieţele aflate în curs de dezvoltare.
După un an cu peste 100 de milioane de telefoane vândute, Huawei vrea să pluseze cu alte zeci de milioane extra în acest an şi are toate şansele, judecând după modelele sale de calitate. Veniturile au crescut în primele 6 luni ale acestui an cu 41% faţă de prima jumătate a lui 2015. Livrările de smartphone-uri au înregistrat un salt cu 25% faţă de acum un an şi au ajuns la 60.56 milioane de unităţi.
Cei de la IDC indicau recent că piaţa globală smartphone a crescut cu 3.1% în aceeasi perioadă, deci Huawei a depăşit cu mult media globală. Raportul oficial Huawei subliniază şi faptul că modele precum Huawei P9, Honor V8 sau Mate 8 au vândut clar mai multe unităţi decât predecesorii lor în acelaşi interval de timp. Spre exemplu Mate 8 a vândut cu 65% mai multe unităţi decât Ascend Mate 7.
P9 a depăşit P8 cu 120% şi tot aşa. În afara Chinei, Huawei a crescut de 1.6 ori mai rapid decât în ţara natală, acolo unde compania e lider de piaţă, cu 18.6% cotă, conform GFK. Avem şi confirmarea că au fost vândute 4.5 milioane de modele P9 şi P9 Plus, iar laptopul MateBook a fost bine primit de public. Brandul e susţinut şi de 35.000 de reprezentante la nivel global.