Samsung termina această lună cu un anunț al rezultatelor sale financiare pe trimestrul 2, care aduce și o scădere a profitului net, cu 19.6%.Competiția din partea telefoanelor din China cu preț accesibil reprezintă principala problemă a gigantului sud-coreean.
Creatorul terminalelor Galaxy S a avut un profit net de aproximativ 6.1 miliarde de dolari, înregistrând astfel prima scădere față de anul precedent în ultimii 3 ani. Profitul operațional a fost cu 24.6% mai mic față de aceeași perioadă din 2013, în vreme ce vânzările au scăzut cu 8.9%, ajungând la aproximativ 50 de miliarde de dolari. Vânzările și profiturile din trimestrul 2 au fost afectate și de încetinirea vânzărilor globale de modele smartphone, dar și de tablete.
Aprecierea monedei sud coreene a contribuit și ea la scăderea profitului, iar oficialii Samsung văd a doua jumătate a acestui an ca o provocare. Cifrele publicate azi se potrivesc cu estimările analiștilor oferite cu câteva săptămâni în urmă, atunci când Samsung oferea și o notă explicativă cu privire la scăderea de profit ce urma să fie anunțată, dând vina pe succesul modelelor chinezești.Totuși trimestrul 3 se anunță a fi ceva mai bun, datorită unor noi modele smartphone și a unei scăderi considerabile a bugetului de marketing.
Extinderea va continua către piețele emergente între timp.