In ciuda reducerii de personal, din cadrul marilor producatori de telefoane mobile si a crizei economice mondiale, piata terminalelor mobile nu a cunoscut o scadere accentuata in primul sfert fiscal al acestui an. Astfel, marii producatori au vandut 258 de milioane de handseturi in primul trimestru, cu 11% mai putin decat in aceeasi perioada a lui 2008.
In ciuda scaderii, aceasta suma depaseste asteptarile analistilor, care au prezis o performanta de 253.5 milioane de telefoane vandute. Distribuitorii si-au micsorat stocurile in ultimul trimestru al anului trecut si primul al acestui an, pregatindu-se pentru o mini-apocalipsa economica, dar piata nu s-a prabusit dupa asteptari in primele 3 luni ale lui 2009.
Cei de la ABI Research au reusit chiar sa devina vag optimisti, in predictiile lor pe intreg anul 2009, transformandu-si scaderea cu 8.4% in 8%. Se pare ca nici trimestrul 2 nu va fi atat de rau, de vreme ce aceeasi perioada a lui 2008 a fost una cu vanzari spectaculoase, iar scaderea pietei de telefonie mobila va fi de doar 10% in acest trimestru, pe 2009.
Samsung si LG s-au dovedit luptatori, in acest climat economic, avand cote de piata de 17.8, respectiv 8.8%, in vreme ce RIM, producatorul de BlackBerry-uri a impresionat de asemenea, crescandu-si cota de piata la 3.0%, in special datorita lui Bold. E bizar ca la ora actuala Apple are o cota de piata de doar 1.5%, avand in vedere succesul enorm al lui App Store.
Nokia a fost depasita de Sony Ericsson, dar doar la capitolul cea mai mare scadere a cotei de piata, in ciuda faptului ca finlandezii ar putea cunoaste o revenire de indata ce modelul N97 va intra pe piata. Producatorul a cunoscut succesul cu modelul E71, dar va avea nevoie de mai multe terminale cu touchscreen pentru a evolua.
[Via: Cellular-news.com]