După ce a ratat locul 3 în topul producătorilor smartphone anul trecut, în favoarea celor de la Huawei, Xiaomi pare a fi intrat într-un con de umbră, ce culmina acum cu o scădere a livrărilor.
Astfel aflăm că livrările de terminale Xiaomi au scăzut cu 26% în primul trimestru al acestui an, față de anul anterior. Ele au ajuns la 10.9 milioane de smartphone-uri și acest trend negativ a început de la finalul anului trecut se pare. În 2015, Xiaomi se aștepta să vândă 100 de milioane de modele, dar la final a ajuns la doar 71 de milioane.
Cândva cel mai valoros startup din lume, compania a generat 12.5 miliarde de dolari din vânzări anul trecut, sub ținta de 16 miliarde de dolari pe care a prezis-o CEO-ul Lei Jun. Chinezii au sperat să recupereze în zona Internet of Things, dar aceasta a adus doar 750 de milioane de dolari în 2015, în vreme ce telefoanele au generat 90% din venituri.
Extinderea către piețe noi pare a fi soluția pentru evoluție, deși până acum doar India a fost vizată pentru extindere și acolo lucrurile au mers destul de bine. Xiaomi are probleme cu brevetele, nefiind o companie cu vechime și neavând contracte de licențiere cu alte companii.
În India, Xiaomi are un proces cu Ericsson, pe bază de brevete, iar un parteneriat recent cu Microsoft a confirmat goana după proprietăți intelectuale. Cu Huawei aproape imposibil de urnit de pe locul 3, sunt șanse mari că Xiaomi să nu urce în 2016 sau chiar să fie în spatele Oppo de exemplu, care are câteva luni excelente.