Orange România a anunţat astăzi rezultatele sale financiare pe trimestrul 2 al acestui an. E vorba despre intervalul de 3 luni încheiat la 30 iunie 2019 şi care a adus una caldă şi una rece. Cea caldă este faptul că operatorul are acum mai mulţi clienţi, în creştere cu 2% faţă de T2 2018.
Operatorul portocaliu are în acest moment 10.736.700 de clienţi, dar în acelaşi timp cifra sa de afaceri a scăzut cu 2.4% faţă de T2 2018. A ajuns la 268.5 milioane de euro, pe fondul modificării tarifelor de interconectare pentru apeluri de voce mobilă şi al scăderii de vânzări de echipamente. Serviciile fixe au fost pe plus totuşi, crescând în acelaşi ritm cu trimestrele trecute.
La final de lună iunie serviciul TV prin cablu şi satelit (Orange Home TV) deservea 528.000 de clienţi, cu 17% mai mulţi faţă de T2 2018. Şi serviciile broadband merg bine, cu 317.000 clienţi, cu 35% mai mulţi decât în perioada T2 din 2018. Orange a continuat investiţiile în infrastructură, crescând acoperirea 4G şi ajungând la 97.15% din populaţia ţării şi 100% din cea urbană.
În ultimele 3 luni a primit un boost şi conectivitatea 4G+, ajungând la 1.5 milioane de români. Ca în fiecare trimestru de la debutul lui 4G s-a înregistrat o creştere a consumului de date mobile. În T2 2019 creşterea a fost cu 40% faţă de T2 2018, iar traficul 4G a reprezentat 82% din traficul total.
Ultimul trimestru a adus şi suportul Apple Pay pentru clienţii Orange Money. Aceştia pot plăti cu Apple Watch, iPad şi iPhone în orice ţară, magazine, restaurante şi oriunde există un POS contactless. A crescut şi numărul de utilizatori Orange Money cu 37% în T2 2019 faţă de T2 2018, ajungând la 141.000 de clienţi. Aici am relatat experienţa noastră cu acest serviciu.
Suntem acum curioşi să vedem cum sună proiectele 5G Orange din România, mai ales că Vodafone şi Digi şi-au arătat deja cărţile din mână.