După cazul oribil de la Caracal şi modul în care serviciile de urgenţă au răspuns situaţiei, era clar că e cazul unei modernizări. STS avea nevoie de un upgrade serios, iar pentru asta e nevoie de companii cu o putere financiară mare în spate. Se pare că Orange România alături de Atos Convergence Creators au câştigat contractul de modernizare a serviciilor 112.
Valoarea contractului este de 183.69 milioane de lei, iar implementarea se va face pe parcursul unei perioade de 24 de luni. Va fi adăugată şi tehnologia AML (Advanced Mobile Location), pe care am indicat-o ca soluţie atunci când a apărut cazul de la Caracal. Câştigarea acestui contract a fost disputată de către un consorţiu ce include Telekom România. Contestarea s-a făcut la Curtea de Apel Bucureşti.
Serviciul 112 debuta în România în 2005, după o investiţie de 40 de milioane de euro. Are multe probleme, de la faptul că 70% din apelurile primite sunt farse sau falsuri, până la lipsa de viteză atunci când se răspunde la situaţii de urgenţă sau slaba instruire a unora dintre cei la care ajung apelurile, cum am văzut la Caracal. Contractul dintre STS, Orange şi Atos implică modernizarea în 40 de judeţe a infrastructurii hardware şi software a SNUAU, adoptând o arhitectură care să permită o gestionare mai eficientă a situaţiilor de urgenţă.
Se doreşte şi reducerea timpului de aşteptare pentru preluarea apelurilor de urgenţă şi realizarea de intervenţii mai rapide. Pe viitor vom vedea atât transmiterea locaţiei din care se face apelul 112, cât şi o posibilă transmisie video şi de imagini de la locul evenimentelor, pentru a decide intervenţia.