Războiul comercial dintre China şi SUA se răsfrânge asupra unor companii precum Huawei sau ZTE, dar mai sunt segmente în care companiile chineze o duc bine, precum cel software. Aplicaţiile din China au cucerit topurile magazinelor de apps.
În ultimii ani a crescut ponderea aplicaţiilor dezvoltate în China, ţară care are 156 din cele 475 de aplicaţii din top 5 app stores în 95 din ţări. China are cu 8% mai multe aplicaţii în topuri decât în urmă cu 3 ani. Ne uităm spre piaţa trendsetter, SUA şi vedem că aplicaţiile de pe locurile 1, 2, 3 şi 5 provin din China.
Informaţiile vin de la compania americană de studii de piaţă Sensor Tower, care a analizat download-urile din App Store şi Google Play. TikTok de exemplu este cea mai populară aplicaţie chinezească, ocupând locuri în top 5 pe 82 de pieţe sau 86% din total. Aplicaţia sa de editare video, CapCut creşte şi ea, fiind top 5 în 48 de ţări.
Un alt succes îl are Shein, magazin de haine, cu o aplicaţie foarte popular în Europa şi America de Sud. Sunt şi tari în care aplicaţiile chinezeşti nu au succes, nefiind capabile să pătrundă în top 10, precum India sau Japonia. Între timp SUA şi ţările vestice duc un război contra lui TikTok, interzicându-l în mediu guvernamental şi academic.
Şi Shein a fost subiectul unei analize cu privire la riscurile de breşe de date. O ciudăţenie am aflat-o din acest studiu de mai sus: cea mai descărcată aplicaţie chinezească din SUA şi Canada în primele 3 luni din 2023 a fost nu TikTok, Shein sau vreun joc, ci Temu, aplicaţie de comandă prin poştă.