Microsoft s-a chinuit aproximativ un deceniu să facă din Bing un motor de căutare capabil să concureze cu Google şi iată că în mod curios abia acum îi iese pasenţa. Cum-necum Bing a depăşit Baidu şi este cel mai popular motor de căutare pe desktop din China.
Probabil ştiţi că Google e semi-interzis (sau mai degrabă ciuntit, indisponibil în format complet) în China, deci piaţa e liberă pentru că rivalii săi să opereze acolo. Aş pune ascensiunea lui Bing din ultima vreme pe seama integrării lui ChatGPT în el. Cele mai noi cifre de la StatCounter dezvăluie că în aprilie 2023 Bing a atins o cotă de piaţă de 37.4% în China, în rândul browserelor desktop. E în faţa lui Baidu cu 10%.
Cota de piaţă a motorului de căutare Baidu a scăzut la 27.01%. Pe locul 3 se află Sogou, cu 16.36% şi apoi Yandex din Rusia, cu 7.45%. Mai există şi Haosou, cu 6.25% şi Google, cu 5.2%. Succesul lui Bing se poate pune pe seama integrării în diferite produse şi servicii Microsoft. E integrat în Windows, Office, Xbox.
Recent m-am trezit şi cu o bară de căutare Bing în mijlocul desktop-ului fără să mă întrebe nimeni nimic, după un update făcut lui Windows 10. Pe 8 februarie 2023, Bing adopta o versiune ChatGPT, mai precis GPT-3.5, iar pe 15 martie trecerea la GPT-4. Google trebuie să se mişte rapid sau risca să piardă teren în zona motoarelor de căutare cu AI integrat, deşi la nivel global domină autoritar piaţa motoarelor de căutare.