Microsoft e gata să le dea dureri de cap celor de la Apple şi Google, deoarece tocmai a anunţat că pregăteşte propriul magazin de jocuri pentru mobil. Piaţa are aşa mult potenţial ca până şi Netflix a început să lanseze zeci de jocuri pentru terminalele mobile pe an.
Toate aceste detalii vin de la Phil Spencer, şeful secţiunii Xbox de la Microsoft. El afirmă că mutarea depinde foarte mult dacă iese sau nu pasenţa cu achiziţionarea Activision-Blizzard.
Iată şi un citat relevant:
“Vrem să fim în poziţia de a oferi şi servicii Xbox şi conţinuturi atât de la noi, cât şi de la parteneri third party pe orice ecran, acolo unde cineva vrea să se joace. Astăzi nu putem face asta pe terminale mobile, dar putem pe viitor să construim o lume în care aceste dispozitive sunt deschise.”
Microsoft a intuit ce pregăteşte UE şi anume că magazinele de aplicaţii vor trebuie să îşi deschidă în curând porţile şi pentru alte magazine rivale. Termenul limită este martie 2024. Practic Google Play Store şi Apple App Store vor trebui să găzduiască aplicaţii care te duc în alte magazine de aplicaţii rivale, oricât de mult nu ar dori să facă asta.
MS abia aşteaptă să aducă atât aplicaţiile Xbox, cât şi Game Pass pe mobile astfel, ceea ce nu e deloc o idee rea. Şi NVIDIA nu va mai avea nevoie de workaround-uri pe iOS cu GeForce NOW... sperăm.