Ce au căutat şi cumpărat românii online în pandemie (analiză Google)

1.458 ori
<b>Ce au căutat şi cumpărat românii online în pandemie (analiză Google)</b>Google ne prezintă astăzi o analiză cu privire la căutările şi cumpărăturile românilor din perioada pandemiei, arătându-ne cum s-au schimbat obiceiurile lor de căutare. E vorba despre o analiză a zonei de retail

Google ne prezintă astăzi o analiză cu privire la căutările şi cumpărăturile românilor din perioada pandemiei, arătându-ne cum s-au schimbat obiceiurile lor de căutare. E vorba despre o analiză a zonei de retail din această perioadă, iar cu ajutorul Euromonitor International vedem cum a evoluat comerţul online în România în 2020.

Anul 2020 a fost marcat de pandemie şi de măsurile de combatere a sa, perturbând societatea profund. S-au schimbat deci şi achiziţiile şi obiceiurile publicului din România. Retail-ul online a fost unul dintre câştigătorii ultimelor 12 luni, iar cele mai de succes şi căutate produse au fost cele legate de casă: amenajarea sa, biroul de acasă sau grădină. Datele Google arată că produsele din categoria "casă şi grădină' au înregistrat cea mai mare creştere la căutările publicului de la noi. Au avut un plus de 39% faţă de anul 2019.

Google

Au fost căutate şi produse de birou de 2 ori mai mult decât în 2019, iar în noiembrie şi mai chiar de 3 ori mai mult. Şi gaming-ul a fost o activitate pe care romanii au practicat-o în pandemie, căutările după jocuri crescând cu 32%. Asta în vreme ce căutările de electronice au avut un salt de 28%. Mâncarea şi băuturile au înregistrat la rândul lor un boost de 27%, iar hobby-urile cu 25%. Cei care şi-au schimbat garderoba au căutat cu 20% mai multe haine decât în 2019.

Vârfurile acestor căutări sunt lesne de ghicit: apogeul a fost de Black Friday în noiembrie, iar românii au căutat pe Google în special produse şi servicii. Al doilea vârf a fost la jumătatea primăverii (perioada carantinei), când căutările pe aproape toate tipurile de produse au avut un salt de peste 3 ori în martie-aprilie, publicul fiind în izolare.

Toate acestea se reflectă şi la comercianţi, iar comerţul online în România a crescut cu 32% în 2020, faţă de anul anterior. Cel mai rapid avans a fost în primăvară, când au început restricţiile, când comerţul online a crescut cu 80% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Comerţul online din România avea să ajungă la 16% din întreg retail-ul de la noi în noiembrie, în perioada lui Black Friday.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×