Xiaomi a anunţat rezultatele financiare oficiale pe trimestrul întâi al acestui an, iar ele indică o creştere pe partea de venituri şi profituri. Astfel, aflăm că firma chineză a înregistrat venituri totale de 6.99 miliarde de dolari, în creştere cu 13.6% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Profitul net a fost de 323 milioane de dolari, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În plus cheltuielile de cercetare şi dezvoltare au fost la rândul lor în jur de 300 de milioane de USD, în creştere cu 13.4% faţă de anul anterior. Din totalul veniturilor Xiaomi cam 70% au fost generate de telefoanele inteligente. Xiaomi a livrat 29.2 milioane de unităţi în primele 2 luni din an, o creştere de 4.7% faţă de T1 2019.
Cifrele Canalys indică faptul că Xiaomi s-a clasat pe locul 4 la nivel mondial ca livrări de smartphone-uri. Cota sa de piaţă a crescut la 11.1%, iar Xiaomi este doar una dintre cele 2 companii producătoare de telefoane care au menţinut creşterea în perioadă grea a trimestrului întâi. Această perioadă a fost marcată de incertitudini ale pieţei şi de debutul pandemiei de Covid-19. Xiaomi a continuat cu strategia dual brand, adică modele Mi şi modele Redmi.
Livrările de flagship-uri Mi 10 şi Mi 10 Pro au depăşit 1 milion de unităţi la două luni de la lansarea lor din februarie 2020, în vreme ce marca Redmi a continuat să rămână competitivă ca preţuri. Au sosit si modele noi Redmi Note 9, Redmi Note 9 Pro, Redmi K30 Pro si altele. Au mers bine şi dispozitivele Internet of Things, generând 1.8 miliarde de dolari venituri şi o creştere a acestora de 7.8% faţă de anul trecut.
Xiaomi are acum 252 de milioane de dispozitive IoT conectate la platformă să, cu 42.6% mai mult decât anul trecut. Trebuie spus şi că Xiaomi a performat bine internaţional, iar jumătate din totalul cifrei de afaceri vine din pieţele internaţionale. Aceste venituri au crescut cu 47.8% în ultimul trimestru. Xiaomi s-a implicat în lupta contra Covid-19 prin donaţii mari de materiale medicale, inclusiv măşti, costume de protecţie şi ventilatoare, în peste 30 de ţări de pe glob.