âDupă ce am aflat rezultate trimestriale pentru Huawei, Samsung şi alţi giganţi, acum şi Alphabet/Google dezvăluie cum a stat în T1 2020. Compania americană a avut un profit de 6.8 miliarde de dolari în primele 3 luni ale anului, iar câteva dintre serviciile sale au avut un boost pe fond de pandemie.
Rezultatele financiare anunţate recent sunt de fapt cele Alphabet, compania mama Google. Aflăm de la CEO-ul Sundar Pichai că advertising-ul a suferit în lună martie din 2020 după un ianuarie şi februarie pe plus. Google Search a crescut totuşi ca utilizare, în special în frenezia căutărilor legate de Covid-19. Şi YouTube a crescut cu 33%, iar Google Cloud cu până la 52%. Reclamele Google au adus 33.8 miliarde de dolari, reprezentând 82% din veniturile Alphabet pe primul trimestru al anului.
CEO-ul Google a precizat şi că utilizatorii au cheltuit mai mult în aplicaţii şi jocurile de pe mobil, dar au şi descărcat mai multe aplicaţii. Toate cheltuielile legate de Play Store au crescut cu 30% în martie faţă de februarie 2020. A scăzut numărul de activări Google Play Services, scăzând şi numărul de telefoane vândute. Per total Google/Alphabet are venituri cu 13% mai mari decât în 2019, ajungând la 41.2 miliarde de dolari.
Încetinirea din martie prefaţează totuşi un trimestru 2 slab, conform experţilor. Google Meet a avut o creştere impresionantă, cu 3 milioane de utilizatori noi pe zi, rivalizând cu Zoom şi Skype.