Se pare că nu doar Samsung lucrează la procesoare cu GPU-uri care oferă ray tracing pe mobil (printr-un parteneriat cu AMD). MediaTek a crescut enorm în ultimul an şi la un moment dat chiar a depăşit Qualcomm ca livrări. Acum MediaTek pregăteşte propriile procesoare cu ray tracing.
Ray tracing este o tehnologie care simulează comportamentul natural al luminii şi oferă reflexii cât mai realiste. Era apanajul plăcilor grafice de top de pe PC şi laptop şi a debutat şi pe console odată cu PlayStation 5 şi Xbox Series X. Acum e gata să ajungă şi pe mobil, prin parteneriatul Samsung + AMD şi mai nou MediaTek + Tencent + ARM.
Cele 3 companii au dezvăluit în ultima săptămână primul toolkit de SDK cu ray tracing bazat pe extensii Vulkan pentru terminale mobile. Încă din ianuarie 2021 MediaTek anunţa că procesorul Dimensity 1200 cu GPU Mali-G77 MC9 va inaugurat suportul pentru ray tracing, deocamdată la nivel software. Ulterior se va implementa şi la nivel hardware. SDK-ul îi va ajuta pe dezvoltatori să înveţe mai multe despre ray tracing şi să folosească tehnologia pentru a crea experienţe de gaming mai imersive.
Tencent este unul dintre cei mai mari producători de jocuri din lume, iar ARM este creatorul celor mai utilizate tehnologii pentru cipurile de mobil şi nu numai. Secretul stă în generaţia viitoare de GPU-uri Mali, care vor aduce ray tracing superior. MediaTek are deja o tehnologie proprietară pentru gaming şi anume HyperEngine, care oferă efecte de randare a jocurilor cât mai realiste şi impresionante.