A venit si momentul debutului pentru Huawei P9, cu un eveniment care a avut loc ieri la Londra şi el a marcat ofensiva Huawei pe anul 2016. Au sosit in acest mod doua telefoane flagship (Huawei P9 si P9 Plus), cu camera duală care se va duela cu un setup similar pe LG G5 și dacș ne luăm dupa zvonuri și cu iPhone 7 și modulul spu dual.
Huawei se va lupta astfel direct atât cu Apple, cât şi cu Samsung prin intermediul noilor produse. Producătorul chinez are de partea sa şi parteneriatul cu firma germană Leica, care îi furnizează optică de nouă generaţie. Huawei s-a metamorfozat în ultimul deceniu din furnizor de echipamente de telecomunicaţii şi modele feature phone într-un nume mare pe piaţa smartphone.
Ei au vândut peste 100 de milioane de handseturi anul trecut şi s-au poziţionat peste Xiaomi spre exemplu şi în concurenţă directă cu Lenovo, Samsung şi Apple. Şeful secţiunii Consumer Electronics de la Huawei, Richard Yu a declarat pentru Wall Street Journal că Huawei doreşte să fie "numărul 1, ca brand premium". Livrările companiei au crescut cu 44% anul trecut, iar veniturile au ajuns la 20 de miliarde de dolari.
Huawei a cheltuit pe cercetare şi dezvoltare 9.2 miliarde de dolari, chiar mai mult decât Apple în 2015, deci vor dori să şi culeagă roade în anul curent. Există totuşi un drum lung de parcurs, producătorul chinez având o cotă globală de piaţă de 8.1% în zona smartphone, faţă de 21% Samsung şi 19% Apple, conform IDC.
Lenovo şi Xiaomi nu au reuşit să se păstreze pe podium, dar Huawei pare decisă să rămână aici şi să urce. Astfel lansarea lui P9 de ieri devine vitală pentru viitorul companiei şi o urmărim cu mare atenţie.