Era o perioadă când o tabletă era cel mai cool lucru pe care îl puteai cumpăra şi toată lumea visa că astfel de device-uri vor înlocui PC-urile. Iată-ne acum la aproximativ 4-5 ani după ce tabletele au devenit cool, ajunşi la un plafon când aceste produse încep să îşi piardă din atractivitate. Şi asta o spun studiile, dar şi cel mai important segment de piaţă: tinerii şi adolescenţii.
Chiar dacă încă ne aflăm în epoca post PC, un studiu GlobalWebIndex arată că tinerii cu vârste între 16 şi 24 de ani nu prea mai folosesc tabletele. Motivul? Ei deţin şi smartphone-uri şi în special phablet-uri. Steve Jobs lansa primul iPad numindu-l un "device magic şi revoluţionar", dar segmentul tabletelor a stagnat în ultimii ani şi doar detaşabilele se mai mişcă cât de cât.
Astfel în anul de graţie 2016, şansele sunt mai mari ca un utilizator să acceseze Internetul de pe un telefon mobil decât de pe o tabletă, indică studiul. Telefoanele mobile sunt preferate şi pentru activităţi de tip second screen, precum utilizarea lor în vreme ce e privit un film sau utilizatorul se uită la TV. Doar două segmente au tabletele plasate în fata telefoanelor: gamingul şi vizionarea de seriale prin servicii video on demand precum Netflix.
Orice altă activitate revine la smartphone-uri ca mediu preferat de consum. Grupul de tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani petrece în jur de 3 ore pe zi online folosind mobilul, ceea ce e uriaş. Între timp vânzările tabletelor scad continuu încă din 2014 şi nu pare să existe vreo soluţie. Tabletele au şi un ciclu de înnoire mai lung, faţă de smartphone-uri, care se demodează o dată la 2 ani.
Câştigătorii în această luptă dintre smartphone şi tableta sunt cei care lansează device-uri ambigue, prea mari să fie telefoane şi prea mici să fie tablete. Evident şi detaşabilele au o şansă, dar niciodată ca înlocuitor de smartphone. Şi pentru că toate lucrurile sunt ciclice, probabil peste 2-3 ani ultrabook-uri cu grosime de câţiva milimetri vor fi la putere şi apoi laptopuri masive şi apoi poate iar tabletele...