După ce am putut vedea statisticile livrărilor de smartphone-uri pentru primul trimestru din acest an, prin intermediul tablet-news.com aflăm și care este situația tabletelor. 2020 a fost un an greu pentru oamenii din întreaga lume, școala mutându-se în online, iar munca acasă. Astfel, tabletele au reintrat în atenția utilizatorilor. Aflăm că piața tabletelor a înregistrat o creștere de 53% în primul trimestru din 2021, față de aceeași perioadă din 2020.
De asemenea, chiar și în 2020 s-au înregistrat creșteri de 19% față de anul precedent, 2019. Totuși, vorbim doar de primul trimestru. Aflați că în ultimul trimestru din 2020 s-au înregistrat creșteri de 75%, în primul trimestru din 2021 reieșind o scădere de 22%. Totuși, probabil vă întrebați cum arată topul producătorilor de tablete. Este destul de simplu, Apple conduce detașat, cu o cotă de piață de 37%.
De fapt, Apple a avut parte de o creștere de 7% într-un singur trimestru. Samsung este pe locul doi, cota de piață crescând de la 16% (în 2020), la 20%, iar Lenovo este pe locul 3 cu 9% (față de 5% în anul precedent). Huawei ar mai fi un jucător important, care a avut parte de scăderi în ceea ce privește cota de piață totuși. Ne putem aștepta la o creștere din partea companiei chineze, acum că au debutat noile MatePad-uri care rulează Harmony OS.
Microsoft, Amazon și restul producătorilor au o cotă de piață de sub 30%, cumulat. Mai aflăm că iPad-ul de buget este la mare căutare, reprezentând 56% din vânzări. iPad Air și iPad Pro reprezintă 19%, respectiv 18% din totalul vânzărilor Apple. Astfel, iPad 8 a fost cea mai vândută și populară tabletă din această perioadă, iar iPad Air 4 ajunge pe locul 2.
iPad-urile Pro cu procesor M1 au fost bine primite de public. Totuși, se pare că Apple nu face față cererii, iar dispozitivele au înregistrat vânzări mai mici decât era de așteptat. Piața ar urma să se stabilizeze undeva în trimestrul 3 al anului 2021, atunci când stocurile iPad Pro cu CPU M1 vor reveni la normal.