Telekom România ne oferă astăzi detalii despre rezultatele sale financiare pe anul 2020, încheiat la 31 decembrie 2020. Compania a realizat venituri totale de 950.9 milioane de euro, o uşoară scădere, de 3% faţă de anul anterior. Alte detalii avem mai jos.
De remarcat că indicatorul EBITDA ajustat după IFRS-16 a crescut cu 6.6% în 2020, faţă de 2019, ajungând la 150.7 milioane de euro. Şi ca să nu vă induc foarte tare în eroare cu indici şi denumiri complicate, EBITDA este prescurtarea de la Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, adică profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare. Suma de 150.7 milioane de euro reprezintă acel profit şi 2020 a fost al doilea an consecutiv de creştere a acestui indicator.
Fluxul de numerar a crescut la rândul său în 2020, revenind la generarea pozitivă de numerar. Telekom semnalează şi creşterea numărului de abonaţi pe segmente cheie. Nu uităm şi de faptul că OTE a anunţat acordul de vânzare către Orange România a participaţiei sale de 54% deţinută în Telekom România Communications S.A.
Veniturile totale din servicii fixe au rămas stabile, la 480.1 milioane de euro, în 2020, fiind determinate în special de o creştere anuală de 11.5% a veniturilor din Wholesale, care au ajuns la 152.2 milioane de euro, atenuând reducerea serviciilor fixe, dar şi a veniturilor uşor reduse din ICT, determinate de o sezonalizare diferită a contractelor. Serviciile tradiţionale de voce au dat semne de stabilizare iar scăderea anuală a veniturilor a încetinit în 2020, în ciuda impactului pandemiei Covid-19.
Veniturile din Internet fix au crescut cu 6.7% faţă de 2019, ajungând la 70.3 milioane de euro în 2020. Un produs inovator al companiei a fost Smart WiFi, care permite instalarea simplă şi rapidă a Internetului acasă, fără intervenţii tehnice. A continuat să câştige clienţi, numărul de abonaţi crescând cu peste 300% faţă de 2019.
A crescut şi numărul de abonaţi la Smart TV Stick în 2020, ajungând la 70.000 de abonaţi. De asemenea a crescut numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă cu 6.3% faţă de anul 2019, ajungând la 1.85 milioane în 2020, cu 3 trimestre consecutive de creştere a numărului de abonaţi. Veniturile din serviciile mobile au fost totuşi afectate negativ de reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în reţelele mobile, impusă de reglementări, dar şi scăderea traficului de roaming.