Google services se adaptează regulilor UE: Posibilitatea de anulare a asociării pentru utilizatori; Răspuns la cerințele DMA

1.641 ori
<b>Google services se adaptează regulilor UE: Posibilitatea de anulare a asociării pentru utilizatori; Răspuns la cerințele DMA</b>Google a anunțat recent o schimbare semnificativă în politica sa, în conformitate cu Digital Market Act (Actul Piețelor Digitale) al Uniunii Europene. În următoarele săptămâni, utilizatorii din UE vor avea opțiunea de a anula asocierea între anumite servi

Google a anunțat recent o schimbare semnificativă în politica sa, în conformitate cu Digital Market Act (Actul Piețelor Digitale) al Uniunii Europene. În următoarele săptămâni, utilizatorii din UE vor avea opțiunea de a anula asocierea între anumite servicii Google, un pas major în direcția respectării intimității datelor și limitării publicității personalizate.

Până în prezent, utilizatorii nu puteau alege dacă să permită sau nu asocierea aplicațiilor Google. Această asociere înseamnă că datele și activitățile unui utilizator sunt partajate între toate produsele Google, influențând astfel conținutul și publicitatea personalizată. Cu noua schimbare, utilizatorii vor putea decide ce date să partajeze între serviciile Google, cum ar fi Căutarea Google, YouTube, Serviciile de publicitate, Play Store, Chrome, Google Shopping și Google Maps. Anularea acestei asocieri nu va implica anularea contului Google pentru serviciile respective.

DMA, legislația care a determinat aceste schimbări, vizează asigurarea unor piețe digitale echitabile și deschise, impunând reguli stricte pentru companiile considerate „poartă de acces” între afaceri și consumatori. Printre obligațiile impuse de DMA se numără interoperabilitatea cu servicii terțe, transparența în publicitate și compatibilitatea cu produsele concurenților. DMA cere de asemenea ca compilarea datelor utilizatorilor de la diferite surse să se facă numai cu consimțământ explicit.

Implementarea DMA aduce atât provocări, cât și oportunități. Provocările includ lipsa unei legi federale privind intimitatea în SUA, ceea ce poate crea discrepanțe între reglementările UE și SUA, și dificultăți în aplicarea efectivă a regulamentului. Pe de altă parte, DMA promovează transparența, piețe digitale mai echitabile și stimulează concurența și inovația.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×