YouTube a început să încetinească funcționarea site-ului pentru utilizatorii care folosesc ad-blockere. Această măsură vine ca răspuns la încălcarea termenilor de serviciu prin evitarea reclamelor, o sursă majoră de venituri pentru platformă. Singurele soluții pentru utilizatori par a fi dezactivarea ad-blockerului sau trecerea la abonamentul Premium.
Platforma a adoptat inițial un mesaj pop-up care informa că utilizarea ad-blockerelor contravine Termenilor de Serviciu și sugerează dezactivarea acestora. Utilizatorii nu pot continua vizionarea fără a respecta această cerință. Acum, YouTube merge mai departe, încetinind întregul site atunci când detectează un ad-blocker activ. Această abordare este descrisă drept "vizualizare suboptimală".
Utilizatorii Reddit au fost printre primii care au observat că YouTube devine lent și neresponsiv când un ad-blocker este activ. Dezactivarea ad-blockerului duce la revitalizarea imediată a site-ului. Testele celor de la 9to5google confirmă că activarea unui ad-blocker duce la buffer lent al videoclipurilor, previzualizări care refuză să se încarce și imposibilitatea trecerii în modul ecran complet sau teatru fără a reîncărca pagina.
Se pare că YouTube a integrat în codul său un timeout artificial, menit să simuleze o conexiune la internet lentă, ca parte a eforturilor sale de a descuraja folosirea ad-blockerelor. Deși această tactică nu este nouă, numărul utilizatorilor afectați crește.
Utilizatorii se confruntă acum cu o alegere dificilă: dezactivarea ad-blockerului sau plata abonamentului Premium de 26 de lei pe lună pentru a evita reclamele, uneori de până la 10 minute. Metodele YouTube sunt controversate și ridică întrebări despre echilibrul dintre experiența utilizatorului și monetizare.