Ce vor consumatorii de la 5G în România și global? Raportul Ericsson ConsumerLab are răspunsuri (Studiu)

968 ori
<b>Ce vor consumatorii de la 5G în România și global? Raportul Ericsson ConsumerLab are răspunsuri (Studiu)</b>Ericsson a dezvăluit cel mai nou raport Ericsson ConsumerLab, care arată impactul pe care tehnologia 5G îl are asupra utilizatorilor de smartphone-uri din întreaga lume. Au fost dezvăluite şi aşteptările pe care consumatorii le au cu privire la tehnologia

Ericsson a dezvăluit cel mai nou raport Ericsson ConsumerLab, care arată impactul pe care tehnologia 5G îl are asupra utilizatorilor de smartphone-uri din întreaga lume. Au fost dezvăluite şi aşteptările pe care consumatorii le au cu privire la tehnologia 5G pe viitor. Detalii aveţi în articol.

Raportul se numeşte "Cinci modalităţi de îmbunătăţire a serviciilor 5G" şi este rezultatul celui mai mare studiu global cu privire la tehnologia 5G realizat până în prezent. Este realizat în rândul consumatorilor, acoperind 26 de pieţe, precum SUA, China, Coreea de Sud, dar şi România. Opiniile exprimate sunt reprezentative pentru 1.3 miliarde de consumatori şi 220 de milioane de utilizatori 5G. Aflăm din studiu ca utilizatorii 5G dedica mai mult timp cloud gaming-ului şi aplicaţiilor AR, în vreme ce 20% dintre ei folosesc mai puţin conexiunile Wi-Fi, la domiciliu sau în alte locaţii, ca urmare a trecerii la servicii 5G.

Descoperim şi că 7 din 10 utilizatori 5G îşi doresc servicii şi aplicaţii inovatoare, iar calitatea acoperirii din spaţii închise este de 2 ori mai importantă decât viteza conexiunii sau autonomia bateriei, pentru cei chestionaţi. O altă concluzie din raport arată că până la final de an 2020 o mai bună informare în ce priveşte serviciile şi beneficiile aduse de tehnologia 5G ar fi putut duce la o creştere cu 22% a numărului de abonamente 5G în rândul utilizatorilor ce au terminale compatibile.

La nivel local numărul de utilizatori români de smartphone-uri care au trecut la tehnologia 5G până la final de 2020 ar fi putut fi cu 23% mai mare. În România 16% dintre utilizatorii 5G au redus utilizarea Internetului WiFi, atât la domiciliu, cât şi în alte locaţii. Consumatorii sunt dispuşi să plătească cu 20-30% mai mult pentru abonamentele 5G care să includă şi scenarii de utilizare a serviciilor digitale.

Alte cifre relevante:

  • 53% dintre consumatorii care folosesc servicii 5G sunt mulţumiţi de viteză de Internet 5G
  • 51% sunt nemulţumiţi de gradul de disponibilitate al serviciilor inovative
  • 23% dintre respondenţi au un telefon 5G, dar doar 1 din 10 au un abonament pentru servicii 5G
  • 37% dintre respondenţi de la noi ar vrea să treacă la serviciile 5G, iar 22% ar face asta în 2021

Trebuie precizat şi că la acest studiu au participat 1000 de persoane din România, iar datele sunt reprezentative pentru aproximativ 8 milioane de utilizatori smartphone din ţara noastră, inclusiv aproximativ 200.000 de utilizatori ai tehnologiei 5G. Se solicită foarte intens furnizorilor telecom contracararea lipsei de informaţii despre 5G şi adaptarea la cerinţele utilizatorilor, plus extinderea acoperirii.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×