Un comunicat de presă proaspăt sosit în inbox-ul nostru ne aduce astăzi detalii despre rezultatele financiare obținute de către Allview (Visual Fan SA) în primul semestru al anului 2021. Aflăm pe această cale faptul că firma brașoveană a ajuns la o cifră de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei) din vânzare de dispozitive electronice.
De asemenea, în aceeași perioadă s-a obținut un profit net de 972.000 de euro (4,78 milioane lei) pe acest segment de business ce reprezintă activitățile de bază ("core activities") ale companiei. Suntem informați că atât cifra de afaceri cât și profitul net se situează peste previziunile bugetare pentru prima jumătate a acestui an, prezentate în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB, fapt ce confirmă premisele excelente pentru depășirea obiectivelor de venit și profitabilitate anuale pentru Allview.
Aflăm că cifra de afaceri din S1 2021 a crescut cu 55,20% față de perioada similară din 2020, iar profitul net cu 62.74%. Marja netă de profit a urcat la 7,16% în S1 2021 comparativ cu cea de 6,83% din S1 2020. Activitatea de bază a Allview ce implică producția de electronice (telefoane, televizoare, sistem Smart Home, tablete, laptop-uri și alte gadget-uri) a înregistrat creșteri care confirmă evoluția ascendentă, reflectată și la finele anului 2020, când a fost cu 20% mai mare decât în 2019, respectiv cu 36% față de 2018.
Iată ce a declarat Lucian Peticilă, fondator și director general al Allview (Visual Fan SA):
„Rezultatele pe primele șase luni ale acestui an atestă evoluția excelentă a vânzărilor de produse electronice Allview, pe care le dezvoltăm în permanență, anticipând direcțiile pieței. Ne bucurăm că eforturile noastre în direcția dezvoltării de produse inovatoare și de ultima generatie din punct de vedere tehnologic sunt apreciate de clienții noștri. Pe de altă parte, în 2021, confirmarea performanțelor noastre a venit și dinspre piața de capital. Suma atrasă prin plasamentul privat de acțiuni, din aprilie, ne permite accelerarea proiectelor de dezvoltare sub umbrela conceptului Touchless, fiind convinși că interacțiunea cu dispozitivele electronice fără atingere se va generaliza în următorii ani, îmbunătățind experiența utilizatorilor și conferind noi valențe tehnologiei care ne înconjoară. În plus, listarea acțiunilor, sub simbolul ALW, va adăuga un capital de imagine demersurilor noastre de a atrage cele mai bune talente în echipă, de a accede pe noi direcții de dezvoltare și de a ne extinde prezența pe piețe externe.”
Aflăm că pentru lunile rămase din 2021, Allview va continua să urmărească atingerea statutului de lider pe piața românească de Smart TV-uri cu Android TV și Google Asisstant integrat și consolidarea poziției pe piața telefoanelor inteligente. La atingerea obiectivelor vor contribui și lansarea gamei de televizoare ePlay 7100 cu tehnologie Far Field Voice Control și a noii game de telefoane Soul X8 care alături de căștile wireless și AVI integrează un sistem de permite controlul vocal în limba română, fără atingere.
Iată ce planuri are Allview pentru 2022, pe seama spuselor lui Lucian Peticilă:
"Pentru 2022, dorim să dezvoltăm și să promovăm o nouă gamă de produse și servicii, o nouă linie de business, prin care ne propunem să aducem digitalizarea la un alt nivel în casele utilizatorilor. Premisele pe care se bazează noua gamă sunt: (1) tendințele actuale ale pieței, în care lumea va fi modelată de conceptul Industry 4.0, care presupune interconectarea tuturor dispozitivelor și a sistemelor smart existente; (2) necesitatea de a combate efectele încălzirii globale și de a asigura un mod de dezvoltare economică sustenabil, prietenos cu mediul: și (3) preocuparea globală pentru îmbunătățirea sănătății oamenilor, afectați de obezitate și de incertitudinile legate de calitatea hranei intens procesate pe care o consumă. Produsele și servicile Allview vor aduce un răspuns la aceste provocări, consolidând poziția companiei pe piața IT&C."
Cât despre piața de capital, aici Allview își propune menținerea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori, atât prin creșterea performanțelor financiare, cât și prin derularea recurentă de majorări de capital. Astfel, se au în vedere operațiuni recurente de capitalizare a profitului prin distribuirea de acțiuni gratuite, cât și majorări viitoare cu aport prin care se vizează susținerea strategiei de dezvoltare intern și internațional.