IDC are un nou studiu legat de piaţa globală a device-urilor mobile, cu accentul pe smartwatchuri de această dată. Astfel aflăm că piaţa globală de ceasuri smart a înregistrat primul său picaj de când aceste produse au devenit cool acum 3-4 ani.
Livrările au scăzut cu 32% în al doilea trimestru al anului, în comparaţie cu trimestrul 2 al anului precedent. 3.5 milioane de modele au fost livrate în intervalul aprilie - iunie 2016, clar mai puţin decât cele 5.1 milioane livrate cu un an înainte. Apple a ocupat locul întâi, cu 1.6 milioane de ceasuri, dar a fost singura companie din top 5 cu o scădere anuală a livrărilor.
Mulţi potenţiali cumpărători au tot aşteptat un Apple Watch 2, de aici şi scăderea vânzărilor. Şi îmbunătăţirile lui WatchOS sunt aşteptate în toamna de abia, deci încă un motiv pentru cumpărători să rămână în standby. O problemă e şi faptul că marii producători de ceasuri, în special brandurile de lux au continuat să lâncezească şi nu au făcut trecerea la zona smart.
Nume precum Casio, Fossil sau Tag Heuer au reacţionat totuşi, dar lista e mult mai amplă de atât. Samsung se află pe locul 2, în spatele Apple, având aportul operatorilor americani, care au vândut ceasurile sale uneori la pachet cu telefoanele Samsung. Lenovo e pe locul 3 nu prin merite proprii, ci pentru că a înglobat Motorola, care a inaugurat modelele Android Wear si are si variatiuni pentru Moto 360.
LG a prins locul 4 mulţumită lui Watch Urbane, iar Garmin e pe 5, după ce şi-a dublat cota de anul trecut prin intermediul modelelor cu excelente funcţii GPS. Bătălia se va amplifica la toamnă, mai ales dacă vin şi Apple Watch 2 şi Samsung Gear S3.