Pentru al doilea trimestru la rând Apple a înregistrat o pierdere serioasă de cota de piaţă, livrările sale scăzând, pe fondul unei stagnări a pieţei tabletelor. Informaţiile vin de la ABI Research şi arată că iPad-ul nu a performat în ultimele luni.
În trimestrul fiscal 4 pe 2014 Apple a livrat 21.42 milioane de modele iPad, ducând la o scădere de 18% faţă de anul precedent. În trimestrul 1 al acestui an, compania a livrat doar 12.62 milioane de tablete, cu o scădere de 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Trendul e generalizat şi Samsung înregistrând o scădere de 30% a livrarilor de tablete faţă de primele 3 luni din 2014 în primul trimestru din 2015.
Trăgând linie, toate companiile ce produc tablete au înregistrat un declin în livrări cu 13%. Piaţa tabletelor se afla în impas sau tranziţie, din cauza saturării cu terminale în ultimii ani şi lipsei de originalitate a modelelor noi. Tabletele au de suferit şi din cauza evoluţiei terminalelor 2 în 1, phableturilor şi Chromebook-urilor de exemplu.
Doar un model original ca iPad Pro mai poate opri acest trend.