Apple iPhone 16: Cameră bună de luat la meci şi nu numai, dar doar ziua

776 ori
<b>Apple iPhone 16: Cameră bună de luat la meci şi nu numai, dar doar ziua</b>În ceea ce privește camera, nu se schimbă mare lucru față de hardware-ul predecesorului. Pe iPhone 16 avem o cameră principală care captează cu 2.6 ori mai multă lumină. În față găsim o cameră selfie de 12 megapixeli, cu PDAF, HDR, Dolby Vision

În ceea ce privește camera, nu se schimbă mare lucru față de hardware-ul predecesorului. Pe iPhone 16 avem o cameră principală care captează cu 2.6 ori mai multă lumină. 

Video-review iPhone 16, secțiunea Cameră

Hardware

În față găsim o cameră selfie de 12 megapixeli, cu PDAF, HDR, Dolby Vision, deschidere F/1.9, lângă care se află un senzor 3D SL pentru Bokeh și deblocare facială. Avem și filmare 4K la 60 FPS. În spate găsim o cameră duală cu aliniament vertical. Include un senzor principal de 48 MP, cu deschidere F/1.6, Dual Pixel PDAF și stabilizare Sensor Shift OIS.

Senzorul principal oferă zoom 2X din crop, identic în calitate cu un zoom optic 2X. Apare și o cameră ultrawide de 12 MP, cu deschidere F/2.2, Dual Pixel PDAF și captură la 120 de grade. Avem și blitz dual LED dual-tone și filmare Dolby Vision HDR. Atenție, captura merge la maxim 4K 60 FPS, nu 4K 120 FPS ca la iPhone-urile Pro.

Camera principală vine cu tehnologie Quad Pixel, protecție anti-reflexie și pixeli de 2 microni. Avem și captură Macro prin camera ultrawide. 

UI, funcţii speciale, buton Camera Control

Ca noutăți aduse de iOS 18 în cameră, putem acum pune pauză în timp ce filmăm. Avem și Spatial Photos și Videos pentru a le viziona pe cască Apple Vision Pro. Butonul nou, Camera, este capacitiv, cu feedback haptic și este acoperit de sticlă de safir.

Apăsat o dată, pornește camera și face poze, ținut apăsat pornește filmarea, iar cu un swipe pe el facem zoom sau alternăm între modurile camerei. Încă nu m-am obișnuit cu el, parcă cel de pe Sony-uri este mai comod. În interfața camerei am găsit noi tonalități de culoare, oferite ca stiluri de captură, toate reglabile ca paletă și tonalitate.

Este vorba despre Natural, Luminous, Dramatic, Quiet, alb-negru, Cozy, Ethereal, Amber, Gold, Natural, Cool Rose. În rest, avem parte de filmare Cinematică cu Bokeh, filmare Action, Slow Mo și Time Lapse.

Fotografii ziua

Și acum facem o vizită la Timișoara, unde Ervin a realizat o serie de fotografii memorabile.

Am ajuns la pragul la care nu îți mai dai seama de diferențele dintre o cameră de iPhone normal și unul Pro. Bogăția de nuanțe e acolo, dar acolo unde Huawei prinde culori mai calde și Samsung parcă mai reci, ei bine Apple merge și ea pe răceală, sau hai să zicem echilibru. Avem profiluri de culoare care "rezolvă" asta. Suficient shutter speed să prindem fotbaliști în acțiune și suficient focus să ne apropiem foarte mult de frunzele tomnatice.

Camerei ultrawide nu îi pot imputa nimic, poate doar expunere mai superficială pe margini, când pozezi vegetație. Dincolo de 2X, limitările sunt cât se poate de vizibile. Atenție totuși, că până și telefoane midrange de sub 2000 lei au început să aibă camere telephoto cu zoom optic 3X.

La selfie-uri numai de bine, la fel de expresive, detaliate și bine focalizate ca la cel mai bun Pixel sau Samsung. Pixel-ul parcă se duce mai granular la nivel de pori și fire de barbă totuși. Și fundalul e mai bine detaliat pe Samsung-uri.

E și o poză bună de avatar aici, cea cu Ervin și cerul deasupra să. De zoom ducem lipsă, dar 2X-ul digital de aici, prin crop, e echivalentul unui zoom optic sănătos 2X.

AI-ul camerei redă cu mare exuberanță textura frunzelor uscate, le auzi trosnind prin ecranul pe care le vizualizezi. Și textura jucăriilor de lemn e la fel de pătrunzătoare și te face să te oprești câteva secunde în plus la fiecare poză.

Gândacul cel urât mirositor prins în prim plan e ceva ce până mai ieri puteai captura doar pe Android. Uite că se poate și pe iPhone, cu focus bun.

Fotografii seara

Noaptea ne întoarcem la București, în cartierul Drumul Taberei, unde ne așteaptă colegul Claudiu la o șuetă. Cadre foarte bine iluminate, multe detalii la nivelul solului și copacilor, dar selfie-uri inexplicabil de șterse. Halourile luminilor stradale devin măricele, mai ales pe camera ultrawide, care prinde și un pic mai puțină lumină decât cea principală.

A doua tranșă de selfie-uri arată parcă mai bine, cu ecranul ca blitz și cu Bokeh, dar parcă decupajul nu e așa reușit cum mă așteptam de la un telefon de peste 4000 de lei. Spre final de galerie apar și halourile acelea alungite neplăcute, găsite mai degrabă la zoom. Sunt și zone mai zgomotoase pe lateral și reflexii. Aici chiar era nevoie de un AI sau o opțiune de eliminare a artefactelor.

Nuanțe corecte la capturile din interiorul magazinului, în special la fructe, frunze roșiatice decorative și... supă de pui. Aș adăuga o bilă albă la perfecționarea decupajului Portret pentru obiecte, cum e cutia de iPhone.

Captură video

Să vorbim acum și despre captura video. Dacă e ceva ce se remarcă din prima, e sunetul de ambianță. Microfoanele par să fi primit un upgrade de spațialitate pe toată seria iPhone 16. Ești transpus acolo, la firul ierbii. Claritatea e perfectă, cristalină, dar văd și zgomot la nivel de gazon, chiar și la zoom 2X. Avem și un slow motion de impact, cu un gol imparabil.

Plus câteva ratări comice ale puștilor, plini de zâmbet. Fata portar are potențial și de golgheter, nu doar de apărător.

Dacă ar fi să reproșez ceva filmărilor, e că albul e prea alb, sunt prea iluminate, probabil pentru a compensa vremea cu nori. Uitați-vă la fețele oamenilor din fundal și la hainele celor îmbrăcați în alb. Par să fie aprinse cu fosfor, dacă e să arunc cu o metaforă.

Testul de stabilizare e trecut cu brio atât la HD 30 FPS, cât și la rezoluții și frame rate-uri mai mari. Pașii sunt amortizați perfect, imaginea nu are efect de fluctuație sau vibrație și nici unduirile laterale de la stabilizarea activă. Chiar și la 4K 60 FPS, claritatea e perfectă.

Testul de focalizare e trecut cu brio, deși e puțin mai lent decât vedem la telefoanele Android de 4000+ lei. Parcă o idee mai rapid decât la iPhone 16 Pro Max.

Zoom-ul e cât se poate de fluid pe acel turn al digului, dar zgomotul apare rapid după 2X. Trebuie însă să remarc din nou fluiditatea și trecerea de la o cameră la alta, care se petrece aproape pe neobservate. E poate cea mai bine implementată migrare între camere la zoom de pe piață.

Panoramarea e iar lină, iar camera nu are probleme nici în a menține clare obiectele în mișcare rapidă. Vezi fotbal, păsări, mașini. Filmarea ultrawide e cam zgomotoasă pe margini și prea expusă în centru. Ultimul video, la firul ierbii, e deosebit de visător și poetic.

Nu îmi place captura nocturnă! Prea multe reflexii, halouri prea eterice și văd destul zgomot în imagine. Cred că e din cauza faptului că telefonul capturează prea multă lumină, făcând din asta singură țintă... și cam atât. Aș prefera o captură mai echilibrată și mai clară.

Nici filmarea selfie nu e ideală pentru captură de vlogger sau pentru un travel vlog, deci se putea mai bine și aici.

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×