Dacă Apple a reuşit să scape de acele taxe de 14 miliarde de euro impuse de Comisia Europeană, ei bine acum trebuie să asculte de noua decizie a UE. Aceasta este legată de magazinul său de aplicaţii, care aduce venituri măricele pentru companie. Nu doar Apple trebuie să se conformeze noilor reguli, ci şi Google cu al său Play Store. Avem detalii mai jos.
Uniunea Europeană vrea ca prin noile reglementări să protejeze dezvoltatorii în special şi publisherii. Platformele de distribuţie de aplicaţii precum cea Google şi Apple trebuie să urmeze următoarele reguli dacă vor să activeze în UE şi să nu ia amendă:
- Un proces mai corect pentru înlăturarea jocurilor din magazinele online: până acum Google şi Apple puteau scoate din Store orice joc sau aplicaţie fără un motiv clar. Conform noilor reguli, acum trebuie să se justifice în afata dezvoltatorului şi să trimită justificarea cu 30 de zile înainte. Astfel, dezvoltatorul poate să modifice apliatia respectivă sau să combată acuzaţiile aduse
- Transparenţa ranking-urilor: noile reguli spun că magazinele de aplicaţii ar trebui să facă criteriile de ierarhizare şi topurile de jocuri şi aplicaţii mai transparente
- Transparenţa tratamentului diferenţiat: dacă un magazin de aplicaţii oferă tratament preferenţial pentru dezvoltatorii sau publisherii mai mari, trebuie că acel tratament să fie complet transparent
- Transparenţa mai mare a dreptului de acces la date: Noile reguli obligă platformele să fie mai transparente cu privire la accesul la datele utilizatorului. Astfel, platformele trebuie să listeze toate datele personale şi non personale colectate şi să indice la ce date oferă acces.
- Termeni contractuali mai uşor de înţeles şi mai previzibili: Tot UE vrea ca termenii şi condiţiile standard să fie non negociabile şi mai clare, redactate în limbaj pe înţelesul tuturor şi ca orice modificare să fie anunţată cu cel puţin 15 zile înainte
Mai multe detalii aflaţi chiar de aici. Mă bucură să văd că se ocupă cineva şi de dezvoltatorii de jocuri, de pe care alde Google şi Apple iau pielea, cu zeci de procente oprite din veniturile din reclame sau din In app purchases. Apropo, aş fi dorit să văd ceva reglementări şi la În App Purchases de la UE, dar nimic deocamdată...