Facebook pare chitită să se bată cu Twitch şi YouTube în zona de gaming şi game streaming, aşa că a lansat o aplicaţie dedicată Facebook Gaming pe Android. Ce e interesant la acest debut e că teoretic el trebuia să aibă loc prin iunie, dar a fost mutat mai devreme.
Pe durata pandemiei şi izolării gamerii au început să fie mai activi şi să facă streaming mai des. Facebook a sesizat trendul şi vine acum cu această aplicaţie dedicată Facebook Gaming. Compania lui Zuckerberg a investit masiv în gaming şi rezultatele se văd. Peste 700 de milioane de utilizatori Facebook joacă titluri în mod activ prin platforma lunar. Ne referim aici nu neapărat la joculeţele arcade din Facebook, ci la cei care folosesc o funcţie de live stream cu jocuri precum Call of Duty Warzone pe FB.
Până acum aveam doar un tab Gaming în cadrul aplicaţiei Facebook, dar el a fost mai nou externalizat ca aplicație. FB are totuşi un drum lung şi greu de parcurs, pentru a se bate cu Twitch şi YouTube şi nu uităm şi de Mixer de la Microsoft, care deja a furat superstarul eSports Ninja. Dacă mă întrebaţi pe mine şi FB Gaming are nevoie de câteva vedete pentru a se promova (deocamdată o au pe Ronda Rousey din UFC/WWE). În această perioadă lumea caută conexiune umană în vreme ce se joacă şi cu titluri hit ca Final Fantasy VII Remake, CoD Warzone sau Dead by Daylight Mobile, avem ce partaja în sesiunile de gaming.
Aplicaţia nouă se axează mult pe live streaming, dar are şi un tab dedicat pentru Game Discovery, printre activităţile prietenilor. Există şi o împărţire a jocurilor pe categorii, dar şi un tab final de chat. Softul a avut deja lansări în beta în America Latină şi Asia de Sud Est, unde competiţiile eSports sunt consumate în masă. FB Gaming este o modalitate de a transforma gaming-ul din pasiv în activ. Fie te poţi conecta la cei care te urmăresc, fie poţi interacţiona cu streamerul tău preferat.
Poti face tu streaming sau doar să privești. Ultimul an a adus un salt de ore vizionate în Facebook Gaming de 210% între decembrie 2018 şi decembrie 2019. Twitch şi YouTube domină totuşi industria, iar în decembrie 2019, Twitch a generat 61% din orele de gaming privite online, în vreme ce YouTube a avut 28%. FB Gaming e pe 3, iar Microsoft Mixer pe 4.
Aşteptăm şi o integrare în meniul din consolele PlayStation acum. Zuck and co vor monetiza platforma prin comisioane puse "stelelor" trimise spre streameri de fani, care se cumpără cu bani. Găsiţi aplicaţia Facebook Gaming gratuit aici.