Cei de la Wall Street Journal au un articol în care analizează performanta YouTube în ultima vreme, pe fondul atingerii a 1 miliard de utilizatori pe lună. Se pare că în ciuda acestei performante, serviciul video nu poate obţine profit.
Aparent, dacă scădem costurile necesare întreţinerii acestui serviciu, Google nu rămâne cu un profit serios. Problema cea mare ar fi faptul că utilizatorii ajung la clipuri via linkuri şi nu prin vizite zilnice pe pagina Home YouTube, acolo unde Google ar putea câştiga sume uriaşe din reclame premium. YT mai are o problemă şi cu reach-ul, care nu e foarte mare, astfel că 9% dintre cei care se uită la clipuri reprezintă 85% din vizionări.
Acest aspect scade atractivitatea serviciului pentru advertiseri. YouTube a postat venituri de 4 miliarde de dolari în 2014, în creştere faţă de cele 3 miliarde din 2013, dar Google trebuie să şi plătească pentru conţinuturile afişate. Gigantul din Mountain View spera că Music Key, serviciul său pe bază de abonament să aducă noi venituri, iar o altă metodă care ar putea avea succes este ce a reclamelor targetate.
Să ne pregătim oare de sfârşitul lui YouTube deja, de vreme ce nu este profitabil? Sau doar o reinventare?