Seful sectiunii mobile a celor de la Yahoo, Marco Boerries se grabeste se incheie contracte cu distribuitorii de terminale mobile, care ar putea aduce sute de milioane de clienti sectiunii de advertising , inainte ca strategia mobila a celor de la Google sa prinda contur.
Boerries a afirmat intr-un interviu ca Yahoo intentioneaza sa faca advertisingul mobil la fel de popular ca web browserele pentru PC-uri si ca va colabora in acest scop cu 3 tipuri de companii: producatori de terminale, operatori si provideri de servicii web. Spre deosebire de Google, care anunta luni ca este implicat in dezvoltarea unui sistme de operare pentru mobile, Yahoo se concentreaza pe intelegerile din industria advertisingului mobil, fara a intra pe piata softurilor.
Ca urmare a deciziei Google, actiunile companiei au crescut, in vreme ce actiunile Yahoo au scazut cu 11% in aceasta saptamana. Totusi Yahoo poate triumfa pe piata industriei mobile, daca se grabeste, avand in vedere faptul ca Google va lansa de abia in cea de-a doua jumatate a anului viitor terminale bazate pe sistemul de operare Android. Yahoo deja pregateste o serie de servicii de cautare, email si harti pe o serie limitata de handseturi, produse de companii ca Nokia, Motorola, Samsung, LG si HTC. Printre operatorii care colaboreaza cu rivalul celor de la Google se numara Vodafone, 3 sau Telefonica, dar si alti 6 operatori asiatici de top.
Reprezentantii Yahoo au facut o serie de comentarii destul de pertinente afirmand ca din moment ca platforma Google este una deschisa, compania rivala o va folosi pentru a-si vinde serviciile si reclamele, in vreme ce gigantul motoarelor de cautare va avea de suferit, platind un procent important din profituri operatorilor cu care colaboreaza.