Am avut zilele trecute un material în care vă informam că Samsung Galaxy S9 şi S9+ au fost best sellere în luna aprilie a acestui an. Înainte de asta am avut 3 luni dominate de iPhone X, dar cumva în fiecare lună în trimestrul 1 se strecura în top 10 şi câte un Xiaomi sau două chiar. Asta în condiţiile în care în aprilie Huawei nu a avut nici un telefon în top 10. Iar acum descoperim că Xiaomi a fost pe cai mari de tot în T1.
Suntem în perioada în care Xiaomi se pregăteşte de listarea la bursă şi ca atare trebuie să duduie pentru a genera un preţ cât mai mare per acţiune. Aflaţi că Xiaomi a înregistrat livrări de smartphone-uri cu 88% mai mari în T1 în acest an față de 2017. Cu toate acestea, nu a obţinut profit, pentru că Xiaomi cam vinde în pierdere, la preţuri foarte mici.
Conform Counterpoint Research, firma chineză a livrat 28.1 milioane de telefoane în primele 3 luni, atingând o cotă de piaţa globală de 8%. Veniturile au fost de 5.3 miliarde de dolari în acea perioadă, dar când se trage linie cu cheltuielile, firma a ajuns la o pierdere de 1.09 miliarde de dolari. Un alt aspect inedit este faptul că vânzările de telefoane au reprezentat doar 67.5% din veniturile totale ale companiei.
Xiaomi operează în multe, multe alte zone, de la cuptoare cu microunde, la televizoare şi trotinete electrice. Serviciile online şi produsele smart home contribuie cu 32% din venituri, faţă de 29% în 2017. Şi toate acestea se petrec pentru o companie care la momentul obţinerii cifrelor nu avea încă un flagship veritabil pe piaţă. Cifrele din T2 şi T3 ar trebui să fie tare interesante, pe fondul extinderii europene şi a vânzării lui Mi 8.