Xiaomi a dezvăluit pe 24 noiembrie rezultatele sale financiare trimestriale, care par să semnaleze o scădere. În intervalul iulie-septembrie 2022 compania a înregistrat venituri puţin sub 10 miliarde de dolari, iar 50.5% au venit din afara Chinei.
Această sumă este cu 10% mai mică în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul trecut. Profitul net a scăzut şi mai mult, mai precis cu 59% de la un an la altul, ajungând la 294 de milioane de dolari. E drept şi că firma a investit mult în segmentul de vehicule electrice şi alte proiecte conexe (116 milioane de dolari au mers spre ele). Compania a mai dezvăluit şi că a crescut investiţiile în R&D cu 25%, faţă de 2021.
48% din personalul companiei lucrează în departamentul R&D. Mai aflăm din rapoartele companiei că MIUI are 564 de milioane de utilizatori, cu 78.1 milioane mai mulţi decât în aceeaşi perioadă de anul trecut. Asta înseamnă o creştere cu 16%. 141 de milioane din ei sunt din China. Mai avem şi alte cifre relevante: 40.5 milioane de smartphone-uri au fost livrate în trimestrul 3 din 2022, iar compania îşi păstrează locul 3 în top 5 producători smartphone la nivel global.
Livrările au scăzut cu 7.8%, iar segmentul smartphone a înregistrat o scădere de 11.1% în venituri. Xiaomi a menţionat şi nişte motive pentru scădere: provocări macroeconomice globale. În Europa Xiaomi e acum pe locul 2 şi bifează un loc întâi în Spania, 2 în Italia şi tot 2 în Franţa. În Africa şi America Latină ocupă locul 3. Xiaomi şi-a vândut 19.9% dintre telefoane prin operatori, restul prin retaileri.