Picajul vânzărilor de smartphone-uri era așteptat în condițiile actuale, iar astăzi vine și confirmarea prin intermediul celor de la Canalyscare ne prezintă atât detalii despre modul în care a evoluat piața, dar și detalii despre cum s-au descurcat principalii jucători din segment. Informații avem în rândurile de mai jos.
Pentru început descoperim că trimestrul 2 din 2022 a însemnat un picaj de 9% în materie de livrări smartphone la nivel global, asta pe seama inflației în creștere și a incertitudinii care ne încearcă în acest moment. Livrările slabe din perioada aprilie-iunie 2022 sunt rezultatul cererii lente și a unei acumulări de stocuri, ceea ce i-a obligat pe producători să-și reevalueze portofoliul pentru restul anului 2022.
Segmentul de smartphone-uri mid-range este cel care se "chinuie" cel mai rău, o zonă supraaglomerată de dispozitive și care în prezent se confruntă cu vânzări și mai lente, pe măsură ce publicul începe să se uite la telefoane și mai accesibile decât acestea.
Avem și un grafic preliminar cu livrările și creșterile înregistrate de principalele companii de pe piață, cu Samsung și Apple în continuare în postura de lideri și singurele companii pe plus. Samsung a înregistrat o cotă de piață de 21% în Q2 2022 vs. 18% în Q1 2022, iar Apple a crescut cota de piață cu 3 procente în aceeași perioadă.
Xiaomi încheie podiumul, cu o cotă de piață în scădere, de la 17% la 14% și urmată de OPPO, respectiv vivo care ambele au pierdut câte un punct procentual. Aflăm că cererea lentă ridică îngrijorări serioase pentru întregul lanț de aprovizionare, cu probleme la nivel de logistică și producție, iar ca exemplu fiind dat piețele emergente care au legi de import și proceduri de vamă care duc la întârzieri serioase de livrări.
De asemenea, acest picaj de 9% al livrărilor este pus și pe seama cererii foarte mari de acum 12 luni, când după un an 2020 de pandemie și de stat în casă, oamenii au cumpărat o mulțime de noi dispozitive. În prezent, publicul este mai rezervat și alege să cheltuie bani pe vacanțe și experiențe, mai degrabă decât pe produse hardware.