Telefoanele cu Android au trimis date de poziţionare către Google chiar şi când serviciile de localizare erau dezactivate

418 ori
<b>Telefoanele cu Android au trimis date de poziţionare către Google chiar şi când serviciile de localizare erau dezactivate</b>Din când în când mai apar știri despre telefoane care adună date despre utilizatori, ultima dată firma OnePlus fiind cea luată în vizor de public. Acum descoperim că toate terminalele cu Android au trimis date de poziționare chiar și atunci când

Nu suntem genul de oameni cu pălării din aluminiu şi care îşi pun stickere pe camera web, dar când tot mai multă lume descoperă că gadget-urile preferate colectează date despre ei în mod ilegal strâmbăm din nas totuşi. Google şi-a dat în petec serios recent, după ce s-a descoperit că telefoanele cu Android au trimis date de localizare spre Google, chiar şi când nu li se permitea acest lucru.

E vorba despre faimoasele "location services", care deşi erau dezactivate pe acele terminale, tot au trimis poziţionarea pe hartă spre gigantul motoarelor de căutare. Informaţia a apărut în urma unei investigaţii oficiale. Datele despre localizare sunt colectate şi trimise spre Marele G, iar Google a confirmat că face asta de la începutul lui 2017, dar a promis că va încheia cu această practică din luna curentă.

Aflăm că telefoanele cu Android colectează informaţii despre adresele releelor de telefonie din zonă şi transmit informaţia spre servere, dar "datele nu sunt niciodată folosite sau stocate". De 11 luni se aplică această practică şi aparent ar avea de-a face cu sistemul folosit de Google pentru notificările push. Chiar dacă Google nu stochează sau foloseşte datele, tot există riscuri de securitate.

Unii oameni chiar nu vor să li se ştie poziţia, fie că e vorba de cei din programul de protecţie a martorilor, oficiali de guvern, cei din poliţie sau victime ale abuzului domestic. Compromiterea lor prin spyware şi hacking ar putea pune în pericol vieţi. Studiul realizat de Quartz a arătat că până şi terminalele care au fost resetate la setările din fabrică şi cu location services dezactivate tot au trimis date despre releele din zonă spre Google.

Subliniem şi că Google le permite advertiserilor cu care lucrează să targeteze clienţii în funcţie de locul în care se află. Rămâne acum să vedem dacă gigantul tech îşi va respecta promisiunea de a încheia această practică până la final de lună.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×