în vreme ce HTC, Nokia și Sony nu au avut un prim trimestru deloc strălucit în acest an, la Samsung curge lapte și miere direct în urechile investitorilor. Aceștia au aflat că gigantul sud-coreean a avut vânzări de aproape 40 de miliarde de dolari, în vreme ce profitul operațional a fost de 5.1 miliarde de dolari. Fără taxe și alte deduceri, compania a obținut 4.46 miliarde de dolari, cu 81% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut.
Acesta este un record al producătorului asiatic, care își pune succesul pe seama segmentului mobil și a celui IT. Smartphone-urile sunt menționate drept surse de venit importante, mai ales Samsung Galaxy S II și Galaxy Note. Oficialii Samsung se așteaptă și ca Galaxy S III să le ofere câteva trimestre de succes și în acest entuziasm al reprezentanților companiei, unul dintre vicepreședinți a menționat chiar numele Galaxy S III din greșeală, confirmând astfel în sfârșit terminalul pe care îl așteptăm cu toții pe 3 mai.
Ce altceva se ascunde în spatele succesului Samsung? Ei bine, divizia de panouri pentru display-uri, în special pe zona de tablete, televizoare 3D și modele LED, plus panouri OLED pentru telefoane. Segmentul de televizoare de la Samsung și cel de electrocasnice au avut performante fluctuante în ultima vreme, ca și producția de chipuri, dar ele generează în continuare profit. Spre exemplu, seria de televizoare high end 7000 și 8000 a avut o creștere cu 50% a vânzărilor.
și rețineți că aceste performanțe financiare vin pe fondul unui trimestru care de obicei este marcat de vânzări scăzute în toate domeniile.