Finalul lunii martie vine și cu un studiu interesant realizat de Huawei împreună cu firma de cercetare de piață Wisemetry Research, studiu ce scoate la iveală faptul că mai mult de 8 din 10 antreprenori și manageri din România folosesc smartphone-ul personal în interes de serviciu sau pentru activitățile personale și de divertisment. Un sfert dintre respondenți spun că dețin două astfel de dispozitive: unul personal și un altul destinat activității profesionale.
Din același material aflăm și faptul că al doilea cel mai utilizat dispozitiv de către antreprenori și manageri este laptop-ul personal, acesta fiind folosit de 69% dintre cei intervievați. Pe de altă parte, peste jumătate dintre ei (54%) spun că sunt adepții desktop-urilor clasice, în timp ce 26% preferă să utilizeze tableta. Populare în acest segment de utilizatori sunt și căștile, folosite de 29% dintre participanții la studiu.
Iată și alte date din acest studiu:
- 21% dintre antreprenorii și managerii români sunt preocupați de monitorizarea activității fizice și a stării de sănătate prin intermediul ceasurilor inteligente sau brățărilor de fitness, iar 39% dintre ei aleg să folosească wearables marca Huawei
- managerii și antreprenorii se declară raționali și cumpătați atunci când se hotărăsc să achiziționeze laptop-uri, tablete sau smartphone-uri, iar deciziile de cumpărare le sunt influențate cel mai adesea de recenzii despre dispozitivele respective
- Valoarea medie a tuturor dispozitivelor deținute de un manager sau antreprenor se ridică la aproximativ 2.200 de euro
- 24% dintre respondenți dețin dispozitive a căror valoare este mai mare de 3.000 de euro
- 27% dintre manageri și antreprenori petrec peste 20 de ore pe săptămână pe e-mail, media de ore pentru întreaga populație fiind asemănătoare, respectiv de 15 ore
- 23% dintre manageri și antreprenori nu participă în mod regulat la ședințe, iar aproximativ jumătate dintre cei care au ședințe recurente nu depășesc totuși 8 ore pe săptămână
Mai descoperim că activitățile desfășurate online care consumă cel mai mult timp pentru acest segment al populației sunt legate de corespondența pe e mail și de conectarea la rețelele de socializare. Cea mai folosită rețea de socializare în rândul managerilor și antreprenorilor este Facebook (90%), iar la o distanță semnificativă se află Instagram (54%).
Iată ce a completat Wang Wei, Contry Manager, Huawei Consumer Business Group România:
"În contextul unui an 2020 complet atipic, românii au continuat să cumpere dispozitive care să îi ajute în activitățile profesionale sau de studiu, să îi aducă mai aproape de cei dragi sau să le faciliteze activitățile de divertisment. Astfel, laptop- urile Huawei și-au făcut loc printre preferințelor consumatorilor, alături de telefoane și tablete."
Acest studiu a fost realizat pe un eșantion de 200 angajați în poziții de conducere și/sau antreprenori cu vârste cuprinse între 25 și 50 de ani și este reprezentatitv la nivel urbat. Studiul a fost coordonat de Wisemetry Research în perioada 26 februarie - 10 martie 2021.