Vivo, producător de telefoane din China intrat pe piaţa din România recent ne informează astăzi privire la ascensiunea sa în topul producătorilor de smartphone-uri. Astfel, compania a încheiat trimestrul 4 din 2020 cu cele mai multe livrări de smartphone-uri de pe piaţa asiatică, cu o cotă de piaţă de 15%, conform Counterpoint.
Clasamentul se datorează unei bune performanțe pe pieţe precum Indonezia, Thailanda şi Malaezia. Acolo Vivo a avut cele mai multe livrări dintre toţi producătorii de smartphone-uri în acel trimestru. Pe lângă ascensiunea din Asia, compania a avut rezultate bune şi pe piaţa globală. Vivo s-a clasat pe locul 5 la nivel mondial pentru livrările de telefoane inteligente în anul 2020, cu o cotă de piaţă de 8.6%. De remarcat că Vivo e încă un nume tânăr în acest segment, în care activează din 2014.
Trebuie spus şi că în articolul de aici, în care am preluat cifrele Canalys, Vivo era pe locul 5 global la final de trimestru 4 din 2020, cu 32.1 milioane de telefoane livrate. Depăşise chiar Huawei în acele 3 luni şi venea imediat după Oppo, Xiaomi, Samsung şi Apple. Dacă luăm în calcul cifrele Canalys, atunci Vivo avea o cotă de 9% în piaţa globală, cu 1% mai mult decât în 2019, iar livrările i-au crescut cu 14%.
Vivo a organizat primul eveniment oficial din România pe 16 februarie, confirmând intrarea în ţara noastră. Atunci am aflat că are centrele proprii de R&D, cu o echipă de 10.000 de oameni dedicată inovaţiei. Compania fondată în 2009 intră în 2015 în top 10 producători smartphone şi de la fondarea sa s-a extins în peste 100 de ţări. Sponsorizează Indian Premier League şi a fost brandul oficial pentru Cupa Mondială FIFA din 2018, urmând să fie sponsor oficial şi pentru cea din 2022.