Conceptul de contract încheiat la telefon nu ne e deloc străin şi se aplică în special când se produce o reînnoire a abonamentelor de cablu, telefonie şi altele de genul. Ei bine azi aflăm că lucrurile se schimbă din punctul de vedere al contractelor realizate la distanţă.
Un contract la distanţă se poate realiza şi facă prezenţa fizică a celor două părţi, ceea ce e un lucru bun, în special pentru persoanele care nu se pot deplasa, în vârstă sau cu alte impedimente. Se pot face contracte la distanţă prin telefon, email, aplicaţii online. Totuşi şi asta e foarte important, conform avocatnet "doar acceptarea telefonică a unei oferte nu înseamnă şi încheierea unui contract la distanţă". Este nevoie de un consimţământ scris al utilizatorului acestor servicii.
ANCOM (Autoritatea Naţională Pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii) a publicat recent un ghid scurt privind condiţiile în care se pot încheia contracte la distanţă. Vizează evident serviciile de comunicaţii electronice, respectiv cele de telefonie, Internet sau televiziune. Contractele la distanţă se pot încheia fără prezenţa fizică, e drept, dar trebuie totuşi şi prezentat dreptul de retragere din contract în cadrul convorbirii.
În plus, utilizatorul trebuie să primească TOATE informaţiile legate de ofertă pe un suport durabil, adică pe hârtie sau email. Sau printr-un document ce poate fi deschis, vizualizat, descărcat uşor. De asemenea, dacă se face o comandă online, pagina trebuie să afişeze o serie de informaţii minime şi să avertizeze consumatorul că există o obligaţie de plată după finalizarea comenzii.
Mai multe detalii găsiţi aici.