Scriam zilele trecute că Samsung limitează performanța telefoanelor Galaxy S22 şi că fenomenul declanşează throttling în peste 10.000 de aplicaţii Android. Vina aparţine aplicaţiei Game Optimizing Service (GOS), care vine preinstalata pe telefoanele Samsung. Ei bine azi aflăm că sud coreenii au început o investigaţie internă şi că între timp GeekBench a delistat telefoanele Galaxy S22 din baza sa de date pentru că ar trişa în obţinerea de scoruri.
Serviciul acela GOS "optimizează" şi provoacă throttling şi pentru aplicaţii care nu sunt jocuri, de aici problema. Un aspect inedit e că pare a detecta automat care sunt benchmark-urile şi le lasa neatinse. Asta s-a văzut atunci când un YouTuber din Coreea de Sud a testat 3DMark schimbând numele aplicaţiei, iar GOS a început throttling-ul şi a apărut un scor mai mic. Dacă numele era lăsat "3DMark" scorurile erau mai mari. Adaptarea performanţei telefonului special pentru testele de performanţă se poate considera trişare şi asta a făcut ca şi OnePlus şi HTC să fie excluse din ierarhii cândva.
Samsung a răspuns oficial la această poveste, afirmând că ascultă feedbackpul clienţilor de a extinde lista de opţiuni şi a oferi performanță optimă. GOS de pe seria Galaxy S22 ar fi gândit pentru a limita supraîncălzirea la sesiunile lungi de jocuri. Totuşi Samsung a promis şi că va lansa un update software pentru a corecta neajunsurile şi a prioritiza doar jocurile, fără a afecta alte aplicaţii.
În acest moment sunt încetinite şi aplicaţii Samsung şi Google, Instagram, TikTok, Netflix, Microsoft Office. Pe noi în Europa nu ar trebui să ne afecteze asta, pentru că nu avem Game Optimizing Service preinstalat pe Galaxy S22 sau S21. El se mai găseşte şi pe Galaxy S20 şi chiar Galaxy S10. Toate au fost delistate din GeekBench.