Meta se conformează cu reglementările UE şi anunţa că va tăia cu 40% din preţul abonamentelor la Facebook şi Instagram, pentru a satisface cerinţele de reglementare regionale. E vorba despre abonamentele care le permiteau utilizatorilor să consume conţinut fără reclame.
Aflăm dintr-o postare de pe blogul companiei ca utilizatori europeni vor putea accesa gratuit Facebook şi Instagram dacă acceptă să vizualizeze reclame bazate pe un set minim de date personale. Meta lansa în octombrie 2023 un serviciu de abonament fără reclame, în urma unor dispoziţii UE ce implicau "limitarea practicilor anti concurenţiale ale companiilor de tehnologie". Serviciul a apărut ca urmare a unei amenzi de peste 400 de milioane de dolari pentru încălcarea GDPR.
Revenind la aceasta reducere, preţul abonamentului lunar a scăzut de la 9.99 euro la 5.99 euro pentru utilizatorii desktop şi de la 12.99 euro la 7.99 euro pentru cei care accesează aplicaţiile via iOS şi Android. Cine alege opţiunea gratuită va vizualiza reclame mai puţin relevante, bazate pe data point-uri mai puţine, ca vârsta, sex, locaţie, interacţiuni cu reclamele.
Meta a avut probleme serioase în UE, întârziind lansarea de servicii noi în UE, fata de zonele mai puţin reglementate, ca SUA. În 2023 a întârziat cu aproape jumătate de an lansarea aplicaţiei Threads, după ce aceasta a fost disponibilă în SUA vara trecută.
Ce scrie Meta pe site-ul oficial:
"Noua opțiune oferă oamenilor un control suplimentar asupra datelor lor și a experienței publicitare, dar poate rezulta în reclame mai puțin relevante pentru interesele personale. Astfel, utilizatorii ar putea vedea anunțuri care nu sunt la fel de interesante pentru ei. Această scădere a relevanței este inevitabilă, având în vedere că se utilizează mult mai puține date pentru a afișa aceste reclame mai puțin personalizate."
"Într-un mediu cu date reduse, vom introduce și pauze publicitare pentru a permite agenților de publicitate să ajungă la un public mai larg. Aceasta înseamnă că unele dintre reclamele din experiența de publicitate mai puțin personalizată vor fi imposibil de sărit timp de câteva secunde. Astfel de pauze publicitare sunt comune și sunt deja oferite de mulți dintre concurenții noștri. Această schimbare ne ajută să continuăm să oferim valoare agenților de publicitate, asigurând în același timp o experiență de reclame mai puțin personalizate, gratuită pentru utilizatori."
"Vom informa utilizatorii din UE care folosesc Facebook și Instagram despre această nouă opțiune de a vedea reclame mai puțin personalizate, în momentul în care li se va cere din nou să aleagă între abonament sau utilizarea gratuită a produselor noastre, cu reclame. Notificarea va putea fi închisă temporar, înainte de a deveni permanentă. Această opțiune poate fi selectată sau revizuită în orice moment în setările de reclame, alături de o gamă existentă de instrumente și controale care oferă oamenilor opțiuni despre cum sunt folosite datele lor pentru reclame."