Giganţii tech nu scapă de investigaţii nici în România, iar Apple este în vizorul Consiliului Concurenţei în aceste zile. Motivul? Practici anti concurenţiale. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.
Consiliul Concurenţei a demarat o investigaţie cu privire la încălcarea regulilor de concurenţă de către firma din Cupertino. E vorba despre piaţa publicităţii pe dispozitivele mobile iOS. E vorba despre companiile Apple Inc şi Apple Distribution International Limited, vizând piaţa publicităţii prin aplicaţii pe terminale mobile cu iOS. Consiliul are indicii că Apple ar fi abuzat de poziţia de lider de piaţă, mai precis piaţa distribuţiei aplicaţiilor pe iOS.
A limitat accesul la datele utilizatorilor folosite în scopuri publicitare şi a favorizat propriile servicii şi platforme de afişare a publicităţii online în aplicaţiile de pe iOS. Politica App Tracking Transparency ar putea fi folosită pentru a limita accesul altor aplicaţii la profilul IDFA (Identifier For Advertisers), care e vital pentru alte companii care activează pe piaţa publicităţii.
Astfel concurenţa a fost afectată negativ, cu implicaţii la nivel de dezvoltatori de aplicații, agenţii de publicitate, consumatori finali. Nu suntem singurii cu această măsură, deoarece autorităţi concurenţiale din Franţa, Italia, Germania şi Polonia desfăşoară investigaţii similare. Problema nu e că Apple domină această piaţă, ci că îşi abuzează poziţia.
Dacă e găsită vinovată, Apple riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Totuşi există o prevedere care stipulează că o companie care colaborează cu autoritatea primeşte imunitate la amendă sau reducerea sa. Găsiţi informarea de la Consiliul Concurenţei aici.