Cât de important este display-ul smartphone-ului în top specificații pentru achiziționarea unui nou dispozitiv? Aceasta este întrebarea pe care și-au pus-o și cei de la Motorola România și întrebarea care a condus la derularea unui studiu de piață pe plan local. Aflăm informații interesante în rândurile de mai jos.
Pentru început descoperim că 91% dintre români acordă o atenție deosebită tipului de display și calității acestuia. 59% și-au exprimat dorința de a-și cumpăra un smartphone cu ecran OLED în viitorul apropiat, acordând mai multă atenție acestei specificații tehnice în comparație cu achizițiile anterioare. Românii ar fi dispuși să plătească între 1000-2000 lei pentru un telefon cu ecran OLED.
Avantajele acestui tip de ecran ne sunt deja cunoscute și au de-a face cu nivelul de contrast ridicat, tonurile adânci de negru, culorile vii și consumul mai redus de energie. Din studiul de piață mai aflăm că 88% dintre respondenți consumă conținut foto-video pe telefon, iar 53% utilizează smartphone-ul și pentru editarea foto-video.
Iată acțiunile cele mai frecvent realizate pe telefon:
- Accesarea aplicațiilor Social Media (89%)
- Vizualizarea conținutului video (88%)
- Utilizarea aplicațiilor de e-mail (76%)
- Cumpărături online (70%)
- Mobile gaming (61%)
- Citirea știrilor (57%)
- Crearea și editarea conținutului video (53%)
- Utilizarea aplicațiilor de videoconferință (47%)
Avem și o listă cu top specificații în achiziția unui telefon:
- Durata de viață a bateriei (79%)
- Perfomanța procesorului (79%)
- Spațiul de stocare (78%)
- Calitatea setup-ului de camere (74%)
- Raportul calitate-preț (67%)
- Display-ul OLED (59%),
- Capacitățile 5G (57%)
- Brandul device-ului (44%)
După cum bine știți, de curând în portofoliul Motorola au apărut mai multe telefoane cu ecran OLED, chiar și variante mid-range care nu depășesc 1500 lei. Modele precum moto G31 (799 lei), moto G41 (1049 lei), moto G71 5G (1409 lei) sau moto G52 (1337 lei), adoptă asemenea panouri OLED.
Legat de acest studiu de piață, aflați că a fost realizat în perioada 14-15 martie 2022, pe un eșantion de 502 respondenți, cu vârste cuprinse între 18-45 de ani, cu o marjă de eroare de +/- 4,38%.