Deşi piaţa tabletelor rămâne în picaj, când vine vorba de numărul de unităţi livrate, există semne de compensare şi stabilizare, pentru că preţul mediu al acestor produse a crescut cu 9% în trimestrul 2 al acestui an. Informaţiile vin din cel mai nou raport Strategy Analytics.
Între timp livrările au scăzut cu 8% în ultimele 3 luni faţă de anul trecut, ajungând la 46.7 milioane de unităţi. Totuşi producătorii de tablete îşi recuperează pierderile prin intermediul modelelor Pro, care au evident preţ mai mare decât tabletele standard. E vorba despre Surface Pro 4, iPad Pro sau Huawei MateBook spre exemplu, consumatorii şi firmele tinzând tot mai mult spre zona 2 în 1 în ultima vreme.
Aflăm că modelele white box au înregistrat 13.6 milioane de unităţi livrate în trimestrul 2, pentru o cotă de piaţă de 29.1%, urmate de tabletele Apple, cu 10 milioane de unităţi şi cota de 21.3% şi apoi Samsung, cu 6.1 milioane şi 13.2% cotă. Ocupanţii podiumului sunt toţi pe minus faţă de anul trecut, în vreme ce locul 4, Lenovo a rămas la acelaşi număr de 2.5 milioane de unităţi ca şi în 2015, iar Huawei a crescut de la 2 milioane la 2.3 milioane datorită lui MateBook.
Ascensiunea modelelor 2 în 1 a contribuit şi la creşterea livrărilor de terminale Windows, care au înregistrat un salt cu 43% faţă de anul trecut, ajungând la 6.7 milioane de unităţi şi cota de piaţă de 14%. iOS are cota de 21%, iar Android 64%. S-ar părea că există şanse de creştere în perioada următoare pentru segmentul tabletelor, mai ales dacă ajung la un nivel accesibil preţurile modelelor Pro.