Dacă v-a surprins faptul că Huawei a depăşit Apple în topul producătorilor smartphone, se întâmplă mişcări şi pe piaţa tabletelor. Acolo Lenovo a depăşit Samsung la capitolul vânzări în trimestrul 2 al acestui an. Trebuie totuşi făcută o precizare: această evoluţie s-a petrecut doar pe piaţa din India deocamdată.
Lenovo este acum lider de piaţă în zona tabletelor în India, cu o cotă de 21.8% în trimestrul 2. Saltul de livrări este de 12.6% faţă de perioadă anterioară, iar peste 80% dintre livrări au crescut datorită proiectelor comerciale legate de guvern, educaţie şi marile corporaţii. În India, Guvernul se ocupă foarte mult de tehnologizarea şcolilor în ultimii ani, investind serios în educaţie.
Samsung este acum pe locul 2 pe această piaţă, cu o cotă de 20.6%. 722.000 de tablete ale tuturor brandurilor mari au fost livrate în trimestrul 2 în India, pentru o creştere de 2.9% faţă de trimestrul trecut. Segmentul premium a crescut în special, dar cel consumer a picat cu 13.8%. În India se petrec şi modificări de legislaţie şi a intrat în vigoare o nouă structură de taxare.
Datawind se află pe locul 3, cu o cotă de 18.2%, iar pe 4 este iBall. Apple este de abia pe locul 5. India este o piaţă importantă, cu potenţial imens de livrări, în condiţiile unei populaţii de peste 1 miliard de persoane. Mai e totuşi mult loc de creştere.