iPad Pro a fost considerat încă de la început un produs curajos şi riscant, dar care deja dă roade în rivalitatea cu alte tablete axate pe productivitate. Spre exemplu, tabletele Surface au fost depăşite în vânzări de acest prim iPad cu ecran de 12.9 inch.
Cele mai noi estimări de la IDC arată că tableta Apple cea nouă a depăşit modelele Surface în trimestrul 4 al anului trecut şi asta chiar dacă a fost lansată la mijlocul acelei perioade. Astfel, device-ul Apple a vândut 2 milioane de unităţi, în vreme ce terminalele Microsoft Surface au ajuns la 1.6 milioane de unităţi în intervalul octombrie - decembrie.
Numerele sunt cu atât mai impresionante dacă luăm în calcul criza în care se afla piaţa tabletelor, în picaj cu 8% în 2015 faţă de 2014. A nu se înţelege că tabletele Surface o duc rău, ele înregistrând o creştere cu 29% a vânzărilor anul trecut faţă de cel anterior. Piaţa a început să accepte produsele hibrid de genul, indiferent de cât de mare e preţul.
În ciuda performanţelor, Apple a înregistrat o scădere de livrări de tablete cu 25% trimestrul trecut, ajungand la 16.1 milioane de unităţi. Nu putem decât să ne întrebăm cum ar fi arătat performanţele sale fără iPad Mini 4 şi iPad Pro. 2016 ne va aduce o continuare a trendului convertibilelor şi mod6elelor hibrid, cu unele aspecte ajungând şi pe modele cu diagonală mai mică de 12 inch, precum iPad Air 3.