Deși în debutul pandemiei tabletele au fost la mare căutare odată cu munca de acasă și școala de acasă, acum asistăm iată la o scădere a livrărilor de asemenea dispozitive după cum ne dezvăluie astăzi firma de research IDC. Descoperim faptul că în trimestrul 3 din 2021, livrările de tablete au scăzut cu 9.4% față de aceeași perioadă a anului trecut - în total fiind livrate în această perioadă de 3 luni 42.3 milioane de tablete la nivel global.
În clasamentul celor mai mari vânzători de tablete, Apple rămâne lider autoritar, ba chiar înregistrând creșteri față de aceeași perioadă a anului trecut. Firma din Cupertino a livrat în T3 2021 un număr de 14.7 milioane de iPad-uri la nivel global și a ajuns la o cotă de piață de 34.6%. În trimestrul 3 din 2020 livra 14 milioane de tablete și avea o octă de piață de 18%.
Pe de altă parte Samsung înregistrează o scădere de 11.1% a livrărilor de tablete, urmată de Amazon cu o scădere de 13.3%. Lenovo mișcă puțin în segment și ajunge la o cotă de piață de 4.2%. HUAWEI în schimb este compania cu cea mai mare scădere a livrărilor de tablete (45.9%), scădere pe care o putem asocia cu lipsa serviciilor Google, asta deși ultimele dispozitive ale companiei din segment precum MatePad 11 au adus dotări foarte atractive.
IDC spune că această scădere este pusă pe seama unei staturări din zona de educație. Pentru că multe școli au achiziționat tablete pentru învățământul de la distanță în 2020, acum asistăm la o saturare a pieței. Sunt afectate zone din SUA și Europa Vestică, asta pentru că în trimestrele trecute livrările aici erau foarte mari.
Firma de research afirmă că și Chromebook-urile au înregistrat scăderi masive de livrări, de 29.8% în T3 2021 comparativ cu T3 2020.