La scurt timp după ce IDC ne dezvăluia datele cu privire la numărul total de tablete livrate anul trecut, iată că acum și compania de research Canalys sosește cu informații din cadrul studiilor de piață realizate. Astfel, descoperim că livrările de tablete din 2014 au scăzut cu 12% în trimestrul 4 din 2014 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Ni se aduce la cunoștiință faptul că livrările de tablete Apple au suferit un declin cu aproximativ 18% în comparație cu trimestrul 4 din 2013, în timp ce pe locul 2 s-a aflat producătorul sud-coreean Samsung ce a vândut doar 11 milioane de tablete în acest trimestru, cifră ce reprezintă o depreciere cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut.
La fel cum și IDC ne dezvăluia, în ultimul trimestru din 2014 singura companie ce a triumfat pe piața tabletelor a fost Lenovo, producător ce a vândut 3.7 milioane de tablete obținând astfel o cotă de piață de 5.5% și o creștere de aproximativ 9% comparativ cu trimestrul 4 din 2013.
Revenind la Apple, aflăm că aceste vânzări slabe au fost datorate și faptului că noile generații iPad nu au adus îmbunătățiri atât de mari pe cât se așteptau consumatorii, aceștia nefiind dispuși să facă upgrade-ul la noua versiune. De asemenea, și lansarea lui iPhone 6 Plus a constituit un motiv pentru care vânzările lui iPad Mini au luat-o la vale.
Pentru a aduce cota de piață a tabletelor înapoi la cifrele din 2013, gigantul din Cupertino are în plan lansarea unui tablete iPad Pro de 12.9 inch, device ce va fi destinat mediului business, aceasta fiind locația pe care Tim Cook, CEO-ul companiei o vede ca fiind o oportunitate. Dacă tabletele vor avea parte în continuare de vânzări slabe vom afla abia în luna martie, moment în care primul trimestru din 2015 ia sfârșit.