YouTube încearcă să elimine un element de negativitate de pe platformă să şi anunţă că nu va mai afişa dislike-urile de la clipurile de pe platformă. În plus vrea să reducă şi "atacurile asupra creatorilor", care se petrec uneori printr-un val de dislike-uri date de grupuri de zeci de mii de trolli organizaţi pe Reddit.
Compania patronată de Alphabet a făcut o analiză în iulie şi un test şi a ajuns la concluzia că acele campanii de trolling se reduc şi chiar dispar dacă se ascund dislike-urile. Butonul de dislike rămâne la post, doar că rezultatul acţiunii tale nu va mai fi vizibil. Doar creatorul unui clip va vedea acel număr în YouTube Studio. YouTube afirma că scopul său este de a crea "un meniu inclusiv şi respectuos unde creatorii au oportunitatea de a reuşi şi să se simtă în siguranţă de a se exprima".
Mai este şi scopul de a proteja creatorii mai mici de conţinut de hărţuire şi bullying online. Problema e că dislike-urile sunt uneori un indicator realist şi util pentru că privitorul să îşi dea seama dacă un clip merită vizionat sau nu. YouTube afirma că în urma studiului sau nu a descoperit o diferenţă între numărul de vizionari în funcţie de afişarea dislike-urilor.
Clipul cu cele mai multe dislike-uri rămâne YouTube Rewind 2018, cu 3 milioane de 3 like-uri şi 19 milioane de dislike-uri.