Pe lângă debutul lui Android 13 Developer Preview de săptămâna trecută, Google are şi alte noutăţi. Într-o postare pe blogul oficial, YouTube a anunţat ce a pregătit pentru anul 2022. Cea mai importantă funcţie nouă este Shopping, dar apar şi noi modalităţi pentru creatorii de conţinut de a face bani.
Neal Mohan, Chief Product Officer al YouTube a anunţa funcţia "Shopping" pentru platforma video. Ea va permite utilizatorilor YouTube să cumpere produse direct de pe canalele preferate, direct din clipuri de tip Live Shopping sau clipuri create special pentru shopping. În plus, YouTube testează acum şi o funcţie de "membership cadou", adică un utilizator YouTube îi va putea cumpăra altuia un abonament la alt canal.
Gigantul video a promis şi că va adăuga noi modalităţi de monetizare şi engagement pentru creatorii de conţinut, inclusiv cu opţiuni pentru video-urile Shorts, Live şi formatul Video on Demand. Pentru Shorts spre exemplu YouTube va activa noi opţiuni în BrandConnect pentru creatori, încât ei să poată crea conţinut branduit. Pe viitor privitorii vor putea de asemenea cumpăra produse direct din YouTube Shorts.
Observând popularitatea acestor clipuri scurte, concepute pentru a concura cu TikTok, YouTube va lansa şi noi efecte video pentru ele, tool-uri de editare şi ale funcţii utile. Creatorii vor putea posta şi reply-uri cu un Short la comentarii. O altă noutate este "Go Live Together", care din ce am înţeles permite ca doi YouTuberi să facă un live împreună. YouTube Studio primeşte noi metrici legaţi de trafic, iar Google intră în frenezia NFT-urilor, care sosesc pe YouTube.
O altă funcţie interesantă este cea de a scrie comentarii la clipuri în mod facil în vreme ce te uiţi la un clip pe televizor.