Varjo, o companie finlandeză în domeniul realității mixte, a lansat la începutul acestei săptămâni noul său headset, XR-4, cu scopul de a concura cu gigantii tehnologici precum Apple și Meta. XR-4, destinat în special companiilor mari, intră pe piață cu un preț de start de 3.990 de dolari.
Concurența în domeniul realității virtuale și augmentate este în creștere, mai multe companii mari de tehnologie, precum Meta, Microsoft și Apple, investind în această tehnologie. XR-4 se diferențiază prin faptul că este destinat uzului în mediul corporativ. De exemplu, un pilot care lucrează pentru un contractor de apărare ar putea utiliza acest headset pentru simulări de realitate virtuală sau un geodez ar putea să-l folosească pentru a cartografia un șantier de construcții.
Varjo XR-4 se mândrește cu două ecrane 4K și un câmp vizual cu 50% mai larg față de dispozitivele din generația anterioară. De asemenea, oferă ecrane mai luminoase și o paletă de culori mai largă. Spre deosebire de ofertele pentru consumatori de la companii precum Meta, XR-4 este orientat către utilizarea în medii profesionale.
Un aspect important al XR-4 este prezența a două camere de 20 megapixeli pentru realitate mixtă de tip "pass-through", care permite utilizatorilor să vadă lumea reală prin lentilele headset-ului. Dispozitivul suportă, de asemenea, audio spațial 3D integrat, microfoane cu anulare a zgomotului și difuzoare integrate. Are tracking din interior spre exterior și controlere proprii Varjo, care permit navigarea în medii digitale și fizice.
Varjo a strâns peste 160 de milioane de dolari de la investitori, printre care se numără furnizorul Apple Foxconn, firma de private equity EQT, gigantul auto Volvo și firma de capital de risc Atomico.